PHRITR Value Management

Faculty of Economics and Administration
Autumn 2007
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D.
Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Dana Krejčí
Timetable
Tue 12:50–14:30 P403
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 57 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/57, only registered: 0/57, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/57
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit s funkcí, podstatou a metodami zajištění hodnoty pro zákazníka. Problematika je zaměřena zejména na vymezení pojetí spokojeného a kupujícího zákazníka, znalost zákazníka, jeho skutečné požadavky a potřeby. Jedná se o hodnotu pro zákazníka, jejíž maximální velikost je klíčem k úspěchu v podnikání. Velikost hodnoty pro zákazníka se měří poměrem užitku k nákladům, resp. K ceně potřebné na její dosažení a využívání.Pozornost je rovněž věnována popisu podstaty a možnosti aplikace jednotlivých metod formulace a hodnoceni na co všechno by měl výrobce a podnikatel myslet, co všechno udělat, aby z hlediska jím ovlivnitelných jevů a skutečností byla splněna podmínka trvalého růstu hodnoty pro zákazníka.
Syllabus
  • 1. Hodnota pro zákazníka, kategorie hodnoty pro zákazníka.Maximalizace hodnoty pro zákazníka.Hodnota pro zákazníka a komerční úspěšnost, role hodnoty pro zákazníka při naplňování poslání a cílů podniku, hodnota pro zákazníka v době globalizace a nové ekonomiky, historie a praktické použití hodnoty pro zákazníka,hodnotová kultura, definice resp. ekonomické vyjádření v poměru užitkových nákladů k celkové hodnotě pro zákazníka 2. Restrukturalizace produkční funkce podniku, podstata a příčiny restrukturalizace, životní cyklus podniku, strategie prosperity, revitalizace a resuscitace podniku, podmínky úspěšné restrukturalizace podniku 3. Inovace produkční funkce podniku inovace jako faktor rozvoje, klasici inovace Schumperter, Valenta, podněty pro inovaci, ( potřeby, strategie vnímaní novosti výrobku ), management inovací , objekty managementu inovací, stupně managementu inovací, systémový přístup v managementu inovací, základní přístupy v managementu inovací 4,5. Metodologie zvyšování hodnoty pro zákazníka hodnotový management jako manažerská disciplina, charakteristika a principy hodnotového managementu, uplatnění v podniku, hodnotový management jako obor a systém, obecná a konstruktivní teorie hodnotového managementu, hodnotová analýza, projektování, hodnotová výrobková strategie 6,7,8. Případové studie hodnotového managementu případové studie z praxe, hodnotové projektování v praxi 9,10. Organizace a řízení hodnotového managementu zavádění , výcvik a organizace hodnotového managementu v podniku,postavení a způsobilost hodnotového manažera, zásady týmové práce v hodnotovém managementu, realizace projektů hodnotového managementu, motivace v oblasti hodnotového managementu Tématický plán seminářů ( podle týdnů výuky ) 11,12,13,14 . semináře k prezentaci případových studií na seminářích budou prezentovány a diskutovány případové studie z oblasti hodnotového managementu dle zadané struktury, je vhodné vytvořit příklad hodnotového managementu
Literature
  • VLČEK, Radim. Hodnota pro zákazníka. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2002, 443 s. ISBN 80-7261-068-6. info
  • VODÁČEK, Leo and Oľga VODÁČKOVÁ. Management :teorie a praxe v informační společnosti. 4. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2001, 314 s. ISBN 80-7261-041-4. info
  • VEBER, Jaromír. Management :základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 700 s. ISBN 80-7261-029-5. info
  • STADLER, Susanne. Strategický management :nástroje, aplikace. Translated by Magda Schulmeisterová. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 258 s. ISBN 802102304X. info
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2008.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/autumn2007/PHRITR