PJI2F Jazyk I/2 - Francouzština

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/4/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Helena Hušková (přednášející)
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Ekonomicko-správní fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Skoupá
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PJI2F/1: Út 10:15–11:50 S315, Čt 10:15–11:50 S315, K. Sedláčková
Předpoklady
PJI1F Jazyk I/1 - F
Úspěšné absolvování předmětu PJI1F
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět ve druhém semestru navazuje na kurz PJI1A a pokračuje zvládáním dalších témat odborného jazyka a dovednostmi typickými pro komplexnější komunikaci včetně jejich aplikace v odborných aktivitách, jež jsou typické pro obchodní sféru, jako např.: - interpretace grafických údajů, - dorozumívání prostřednictvím telekomunikačních prostředků, - psaní poznámek z vyslechnutého hovoru a - psaní zpráv. Tento předmět dále rozšiřuje obecnou i odbornou slovní zásobu studentů a rozvíjí gramatické struktury odborného jazyka. Důraz je opět kladen nejen na rozvíjení komunikačních dovedností, ale také na schopnost aktivně využívat nabyté znalosti. Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - porozumět obecnému ekonomickému textu vyšší střední obtížnosti, - hovořit o probraných ekonomických tématech a - zorientovat se ve francouzské ekonomické terminologii vztahující se k probraným tématům.
Osnova
  • Další povinnosti asistenta : organizování a plánování rovrhu práce, organizování služebních cest
  • Založení firmy: profil zakladatele, hledání kapitálu, implantace, formality pro založení, právní formy firem, zrušení firmy
  • Trh a výsledky podnikání, tržní faktory,
  • Marketing, průzkum trhu, výrobek a jeho definice, cena, formy komunikace se zákazníkem
  • Obchodování: druhy obchodů, distribuce, prodej, prodej po internetu
  • Obchodní korespondence: základní části obchodního dopisu, poptávka, nabídka
Literatura
  • BLOOMFIELD, Anatole a Béatrice TAUZIN. Affaires a suivre :cours de français professionnel de niveau intermédiaire. Paris: Hachette, 2001, 192 s. ISBN 2-01-155164-1. info
  • SACHS, Rudolf a Renata POHORSKÁ. Francouzská obchodní korespondence : Correspondance commerciale (Souběž.). 1. vyd. Plzeň: Fraus, 1999, 224 s. ISBN 80-85784-84-X. info
  • PENFORNIS, Jean-Luc. Affaires.com : [méthode de français des affaires : niveau avancé]. Paris: Cle International, 2003, 127 s. ISBN 2090331763. info
Metody hodnocení
Tento předmět je vyučován pouze seminární formou a je ukončen zápočtem. Předpoklady pro zápočet jsou následující: - 80% aktivní účast v seminářích (soustavná průběžná příprava a plnění zadaných úkolů), - 60% úspěšnost u zápočtového testu, - vypracování seminární práci (résumé ekon. textu dle instrukcí vyučujícího a s datem odevzdání stanoveným vyučujícím). Dopustí-li se student u zápočtového testu nedovoleného jednání, zejména používání různých nedovolených pomůcek („taháků“), opisování, vynášení zadání testů a vůbec jednání narušující průběh závěrečného testu, přeruší učitel test a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF. Uvedený postup se vztahuje na všechny aktivity, které vstupují do závěrečného hodnocení předmětu (seminární práce).
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, jaro 2002, podzim 2002, jaro 2003, podzim 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2009/PJI2F