PVEKMA Ekonomika kultury a masmédií

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2003
Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Jana Fuksová
Rozvrh
St 8:30–10:05 P304
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PVEKMA/01: St 10:15–11:00 P304, S. Škarabelová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 62 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/62, pouze zareg.: 0/62, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/62
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Ekonomika kultury a masmédií (PVEKMA) Předmět má specializační charakter. Jeho koncepce vychází z předpokladu, že studenti zvládli problematiku přednášenou v předmětech Teorie veřejného sektoru, Ekonomika veřejného sektoru a Ekonomika neziskových organizací. Obecná problematika ekonomiky kultury a masmédií tvoří hlavní náplň přednášek, struktura seminářů pak umožní seznámení se s jednotlivými kulturními a masmediálními institucemi v praxi. Při rozboru typických kulturních a masmediálních institucí je věnována pozornost jejich poslání, jejich roli ve společnosti, specifičnosti jimi produkovaných statků, národohospodářským souvislostem, politice státu vůči nim, jejich institucionální struktuře a systému řízení, organizaci a řízení jednotlivých institucí, možnostem jejich vícezdrojového financování, jejich právnímu zakotvení, současným problémům spojeným se změnami jejich právněhospodářských forem. Všechny tematické okruhy jsou pojaty ve svém vývoji a dokumentovány mezinárodními komparacemi. Požadavky k zápočtu: aktivní účast na semináři. Forma zkoušky: ústní.
Literatura
  • Krbová, J. Vybrané obory kultury a masmédií. Organizace, právní prostředí a financování. 1. vyd.Praha: VŠE 2002, ISBN 80-245-0287-9
  • Bourdie, P. O televizi. 1. vyd. Brno: Doplněk 2002, ISBN 80-7239-122-4
  • Lévy, P. Kyberkultura. 1. vyd. Praha: Karolinum 2000, ISBN 80-246-0109-5
  • McLuhan, M. Člověk, média a elektronická kultura. 1. vyd. Brno: Jota 2000, ISBN 80-7217-128-3
Metody hodnocení
Přednášky a semináře. Zkouška písemná.
Informace učitele
http://www.econ.muni.cz/~simona/
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.