PVEKMAA Culture and Mass Media Economy

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2009
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Nesvadbová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Jiné omezení: this course is only for foreign students
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course has a specialising character. The lectures are concerned with general topics related to culture and mass media economy: Defining Culture and Cultural Policy; Supporting Culture; Frames for Support; Institutions Under Pressure; Artists, Humanists and Public Life; Impacts of Culture on Communities; In analysing typical cultural and mass media institutions, accent is put on their mission, role in society; specific character of the goods produced, context of the national economy; government policy concerning culture and mass media; thir institutional structure and system of management;organization and management of individual institutions; possibilities of their multisource funding; their legal embodiment; current problems involved in transforming their legal and economic forms. All topics are interpreted in their development and documented by international comparisons.
Metody hodnocení
Examination form: written test
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k periodicitě výuky: spring semester.
Výuka probíhá každý druhý týden.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2009/PVEKMAA