ESF:PVMAVS Marketing ve VS II. - Informace o předmětu
PVMAVS Marketing ve veřejném sektoru II.
Ekonomicko-správní fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PVMAVS/1: St 12:50–14:30 P201, S. Škarabelová
PVMAVS/2: St 14:35–16:15 P201, S. Škarabelová - Předpoklady
- PVEKNO Ekonomika nezisk. organizací && PVEVSE Ekonomika veřejného sektoru
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 56 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/56, pouze zareg.: 0/56, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/56 - Mateřské obory/plány
- Veřejná ekonomika (program ESF, M-HPS)
- Cíle předmětu
- Marketing ve veřejném sektoru (PVMAVS) Kurs navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu", marketingovému systému organizace a Fribourskému modelu managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve švýcarském Fribourgu. Dále budou posluchači seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a New Public Managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby především prostřednictvím případových studií naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
- Osnova
- Marketing ve veřejném sektoru (PVMAVS) Předmět navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu", marketingovému systému organizace a Fribourskému modelu managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve švýcarském Fribourgu. Dále budou posluchači seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a New Public Managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby především prostřednictvím případových studií naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
- Literatura
- Hannagan, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor.Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7
- Janečková, L. Vaštíková, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada 2002, ISNB 80-7169-995-0
- Metody hodnocení
- Týmová práce - vypracovávání případových studií na seminářích. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
- Informace učitele
- http://www.econ.muni.cz/~simona
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Pro zápis tohoto předmětu není nutné absolvovat předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2007/PVMAVS