PVMAVS Marketing ve veřejném sektoru II.

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PVMAVS/1: St 12:50–14:30 P201, Z. Prouzová, S. Škarabelová
PVMAVS/2: St 14:35–16:15 P201, Z. Prouzová, S. Škarabelová
PVMAVS/3: St 14:35–16:15 P303, S. Škarabelová
Předpoklady
PVEKNO Ekonomika nezisk. organizací && PVEVSE Ekonomika veřejného sektoru
Předmět je určen pro denní magisterské, resp. mavazující magisterské studenty oboru Veřejná ekonomie a Management v kultuře.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 130 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/130, pouze zareg.: 0/130, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/130
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na procvičuje poznatky získané studiem předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
Studenti budou prakticky umět na příkladu vybrané NNO sestavit: SWOT analýzu;
Matici šíře sortimentu;
Ansoffovu matici;
Poziční mapu;
Fundrasingový plán;
Komunikačníc plán;
Plán sponzorství;
PR-audit;
Mediální plán;
Strategický plán
Osnova
  • Tématický plán seminářů
  • 1.Základní informace o předmětu a řešení případových studií. Rozdělení do týmů. + Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu, orientace marketingu. Oprávněnost marketingu ve veřejném sektoru. Marketing veřejných služeb. Specifika marketingu veřejného (neziskového) sektoru.
  • 2.Marketingový mix v ziskovém marketingu – produkt, price, place, promotion a jejich charakteristika. Rozšíření marketingového mixu ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, pohled různých teoretických škol. Marketingový postup pro neziskové organizace a jeho jednotlivé kroky. Tržní segmentace. SWOT analýza a marketingový výzkum. + samostudium internetových stránek vybrané neziskové organizace.
  • 3.Přednáška vedoucího pracovníka vybrané neziskové organizace – základní informační zdroj pro práci během semestru.
  • 4.Prezentace plus minus matice SWOT analýzy vybrané neziskové organizace. + Marketing nehmotného produktu. Vlastnosti služeb. Životní cyklus produktu. Strategie produktu služby, matice šíře sortimentu. Význam značky.
  • 5.Prezentace matice šíře sortimentu vybrané neziskové organizace. + Marketingové strategické plánování. Jednotlivé marketingové strategie. Bonstonský diagram, Ansoffova matice, ABC model. Positioning a Repositioning.
  • 6.Prezentace Ansoffovy matice a poziční mapy vybrané neziskové organizace. + Komunikace v marketingu – interní, externí a interaktivní marketing. Informační šumy a marketing. Veřejnost a veřejné mínění. Veřejné mínění a komunikace jako východisko úspěšných PR. Prostředky práce s veřejností. Zvláštní prostředky komunikace. Lobbing.
  • 7.Prezentace plánu komunikační kampaně vybrané neziskové organizace + Public Relation a jejich okolí. Hlavní cíle v práci s veřejností. Perspektivy Public Relations ve veřejném sektoru. Public affairs – nová reklamní strategie. Zavedení systematické práce s veřejností. Kampaně v Public Relations – analýza, tvorba projektu, realizace kampaní, plán komunikace a komunikačních prostředků.
  • 8.Prezentace PR-auditu vybrané neziskové organizace + Nástroj marketingové komunikace - Reklama: Druhy reklamy. Stadia tvorby reklamní kampaně. Kreativní strategie. Mediální plánování. Psychologie reklamy.
  • 9.Prezentace mediálního plánu vybrané neziskové organizace + Nástroje marketingové komunikace - Sponzorství: Sponzorství versus dárcovství. Trendy ve sponzorství. Plánování sponzorství. Typy sponzorství.
  • 10.Prezentace plánu sponzorství vybrané neziskové organizace + Fundraising: definice, podstata fundraisingu, fundraisingové portfolio, medoty fundraisingu. Firemní a individuální dárcovství, práce s dárci. Společenská zodpovědnost firem a sociální marketing. Zdroje Evropské unie – Strukturální fondy.
  • 11.Prezentace fundraisingového plánu vybrané neziskové organizace. + Strategické plánování – jeho podstata, přínosy, obavy a omezení. Příprava procesu. Možné analýzy. Tvorba strategie. Naplňování strategie.
  • 12.Prezentace organizace tvorby strategického plánu vybrané neziskové organizace + New Public Management – alternativní řízení institucí veřejného sektoru. Teoretické zdroje NPM. Trendy, prostředky a cíle New Public Managementu.
  • 13.Závěrečné odevzdání práce za celý tým a závěrečná prezentace – seminární práce v elektronické i tištěné podobě pro potřeby vybrané neziskové organizace.
Literatura
  • Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektorou. Brno: MU, 2007. DSO a elektronická skripta.
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
  • SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
  • HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
Metody hodnocení
práce týmu celý semestr, písemná podoba seminární práce a její závěrečná prezentace
Navazující předměty
Informace učitele
Semináře probíhají obsahově podle uvedených tématických okruhů. Studenti pracují celý semestr v týmech max. po 8 lidech a z hodiny na hodinu zpracovávají pro vybranou neziskovou organizaci ve městě Brně formou případových studií podklady pro marketingové strategické plánování.
The content of class exercises follows the above-mentioned thematic blocks. Students work all semester in teams consisting of 8 members at most. Students process materials for marketing strategic planning for a chosen non-profit organisation in Brno in the form of case studies every week.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Pro zápis tohoto předmětu není nutné absolvovat předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2009/PVMAVS