PVMVVS Marketing ve VS

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2003
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Jana Fuksová
Rozvrh
Čt 11:05–12:45 S308
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/14
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurs klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu" v pojetí Fribourské školy managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve Švýcarsku. Dále budou posluchači krátce seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a new public managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavky ke zkoušce: zvládnutí přednášené látky.
Literatura
  • JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
  • HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
Metody hodnocení
Písemný test - zkouška.
Informace učitele
http://www.econ.muni.cz/~simona
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.