PVMVVS Marketing ve VS

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2004
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Jana Fuksová
Rozvrh
Út 9:20–11:00 P201
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 66 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/66, pouze zareg.: 0/66, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/66
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurs klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu" v pojetí Fribourské koly managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve výcarsku. Dále budou posluchači krátce seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a new public managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Poadavky ke zkouce: půlsemestrální písemný test, závěrečný písemný test a závěrečná práce - projekt marketingové studie.
Osnova
  • P 1 28/9 Státní svátek P 2 5/10 Zahájení výuky základní informace o obsahu předmětu a průběhu jeho výuky. Základní a doporučená literatura. Předpoklady pro udělení zkouky projekt marketingové studie. Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu, orientace marketingu, Marketingový mix v ziskovém marketingu produkt, price, place, promotion a jejich charakteristika. P 3 12/10 Specifika marketingu veřejného (neziskového) sektoru. Marketingový postup pro neziskové organizace a jeho jednotlivé kroky. Dva přístupy k marketingovému mixu neziskových organizací (americký a výcarský). P 4 19/10 Cíle organizace jako základ marketingu. Charakter produktu a jeho realizace. Proč je marketing nehmotného produktu sloitějí. ivotní cyklus produktu (podle Kotlera). P 5 26/10 Komunikace v marketingu interní, externí a interaktivní marketing. Informační umy a marketing. Veřejné mínění a komunikace. Mínění o neziskovém sektoru. Komunikace východisko úspěných Public Relations. Zvlátní prostředky komunikace. Jak komunikovat s dobrovolníky. P 6 2/11 Půlsemestrální písemný test. P 7 9/11 Nástroje marketingové komunikace prodej a řízení prodeje, reklama psychologie reklamy, podpora prodeje, přímý marketing. P 8 16/11 Public Relation a jejich okolí. Hlavní cíle v práci s veřejností. Postavení organizace na veřejnosti. Public Relations a reklama. Perspektivy Public Relations ve veřejném sektoru. Public affairs nová reklamní strategie. P 9 23/11 Zavedení systematické práce s veřejností. Kampaně v Public Relations analýza, tvorba projektu, realizace kampaní, plán komunikace a komunikačních prostředků. Sponzorství, výstavy. Firemní identita. Péče o zákazníky. Internet a marketing. P10 30/11 Přednáka hosta Marketing a komunikace České zemědělské a potravinářské inspekce. P 11 7/12 Fundraising získávání prostředků pro činnost neziskových organizací. Hlavní druhy příjmů. Dary jako zdroj příjmů. Veřejné sbírky. Komunikace s individuálními sponzory. Členské příspěvky. Vlastní podnikatelská činnost. Důvody a motivy dárcovství. Metody fundraisingu. Případová studie: Simulace osobní ádosti o dar. P 12 14/12 New Public Management alternativní řízení institucí veřejného sektoru. Teoretické zdroje NPM. Trendy, prostředky a cíle New Public Managementu. Dalí modely řízení, resp. reforem veřejné správy. P 13 4/1 Zkoukový test.
Literatura
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
  • SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
  • HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
Metody hodnocení
půlsemestrální písemný test, závěrečný písemný test a závěrečná práce - projekt marketingové studie.
Navazující předměty
Informace učitele
http://www.econ.muni.cz/~simona
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.