PVMVVS Marketing in PA

Faculty of Economics and Administration
Autumn 2004
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc.
Department of Public Economics – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Jana Fuksová
Timetable
Tue 9:20–11:00 P201
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 66 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/66, only registered: 0/66, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/66
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The course puts emphasis on comprehending the specifics of public sector marketing, or non-profit sector marketing. Besides an analysis of the individual steps of marketing that are recommended for work in the public or non-profit sector, attention is paid to state-of-the-art "marketing management" as it is viewed by the Fribourg school of management for non-profit organisations, subject of study at our partner university in Switzerland. Students will also be given a brief description of theory and practice of communication, PR, advertising, public affairs, fund-raising (i.e. raising funds for non-profit organisations) and the new public management dealing with current trends of efficient public sector management. Examination requirements: 2 written test, written seminar work.
Syllabus (in Czech)
  • P 1 28/9 Státní svátek P 2 5/10 Zahájení výuky základní informace o obsahu předmětu a průběhu jeho výuky. Základní a doporučená literatura. Předpoklady pro udělení zkouky projekt marketingové studie. Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu, orientace marketingu, Marketingový mix v ziskovém marketingu produkt, price, place, promotion a jejich charakteristika. P 3 12/10 Specifika marketingu veřejného (neziskového) sektoru. Marketingový postup pro neziskové organizace a jeho jednotlivé kroky. Dva přístupy k marketingovému mixu neziskových organizací (americký a výcarský). P 4 19/10 Cíle organizace jako základ marketingu. Charakter produktu a jeho realizace. Proč je marketing nehmotného produktu sloitějí. ivotní cyklus produktu (podle Kotlera). P 5 26/10 Komunikace v marketingu interní, externí a interaktivní marketing. Informační umy a marketing. Veřejné mínění a komunikace. Mínění o neziskovém sektoru. Komunikace východisko úspěných Public Relations. Zvlátní prostředky komunikace. Jak komunikovat s dobrovolníky. P 6 2/11 Půlsemestrální písemný test. P 7 9/11 Nástroje marketingové komunikace prodej a řízení prodeje, reklama psychologie reklamy, podpora prodeje, přímý marketing. P 8 16/11 Public Relation a jejich okolí. Hlavní cíle v práci s veřejností. Postavení organizace na veřejnosti. Public Relations a reklama. Perspektivy Public Relations ve veřejném sektoru. Public affairs nová reklamní strategie. P 9 23/11 Zavedení systematické práce s veřejností. Kampaně v Public Relations analýza, tvorba projektu, realizace kampaní, plán komunikace a komunikačních prostředků. Sponzorství, výstavy. Firemní identita. Péče o zákazníky. Internet a marketing. P10 30/11 Přednáka hosta Marketing a komunikace České zemědělské a potravinářské inspekce. P 11 7/12 Fundraising získávání prostředků pro činnost neziskových organizací. Hlavní druhy příjmů. Dary jako zdroj příjmů. Veřejné sbírky. Komunikace s individuálními sponzory. Členské příspěvky. Vlastní podnikatelská činnost. Důvody a motivy dárcovství. Metody fundraisingu. Případová studie: Simulace osobní ádosti o dar. P 12 14/12 New Public Management alternativní řízení institucí veřejného sektoru. Teoretické zdroje NPM. Trendy, prostředky a cíle New Public Managementu. Dalí modely řízení, resp. reforem veřejné správy. P 13 4/1 Zkoukový test.
Literature
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada. 581 s. ISBN 8024702541. 2003. info
  • JANEČKOVÁ, Lidmila and Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada. 179 s. ISBN 8071699950. 2000. info
  • SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press. xxiv, 518. ISBN 8072262521. 2000. info
  • HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press. 205 s. ISBN 80-85943-07-7. 1996. info
Assessment methods (in Czech)
půlsemestrální písemný test, závěrečný písemný test a závěrečná práce - projekt marketingové studie.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further Comments
The course is taught annually.
Teacher's information
http://www.econ.muni.cz/~simona
The course is also listed under the following terms Autumn 2003, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2007, Autumn 2008.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2004, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/autumn2004/PVMVVS