CJVU_CzAu Čeština autonomně

Celouniverzitní studia
podzim 2024

Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.

Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Alena Habrová (přednášející)
Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová (přednášející)
Garance
Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D.
CJV MU, oddělení pro CŽV/CST – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Dana Otychová
Dodavatelské pracoviště: CJV MU, oddělení pro CŽV/CST – Centrum jazykového vzdělávání
Předpoklady
SOUHLAS
Znalost českého jazyka minimálně na úrovni B1 podle SERR.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Určeno pro ukrajinské studenty na MU.
Cíle předmětu
Studenti rozvinou své kompetence v učení se českému jazyku, ale i učení se obecně. Přeberou na sebe zodpovědnost za své učení, naučí se stanovovat si cíle dle svých potřeb, vybírat si učební strategie, které jsou pro ně vhodné, a monitorovat průběh učení. Na základě sebereflexe budou schopni ohodnotit své učení a jeho výsledky. Dle svých potřeb se při učení se českému jazyku zaměří na oblasti, které potřebují rozvinout pro své studium na univerzitě a pro svou budoucí kariéru.
Výstupy z učení
Studenti se v kurzu naučí: - plánovat, monitorovat a hodnotit proces učení se češtině - přebrat odpovědnost za proces učení - vybrat si vhodné učební materiály a metody - sebereflektivně psát a mluvit v češtině o svém učení
Osnova
  • Ve dvou úvodních seminářích budou studenti seznámeni s následujícími tématy: - proces učení - typy inteligence podle Gardnera - strategie učení se jazykům - sebereflexe - metakognice Tyto úvodní semináře se budou konat 20. září a 27. září 2024, vždy ve 14:00 hodin a účast na nich je povinná. Během semestru se studenti zapojují do skupinových aktivit v rámci modulů. Náplň jednotlivých modulů se odvíjí od požadavků a potřeb studentů, kteří si kurz zapíší. Další aktivity studenti plní dle svého individuálního studijního plánu.
Literatura
    doporučená literatura
  • JANÍKOVÁ, Věra. Autonomní učení a lexikální strategie při osvojování cizích jazyků : teoretická východiska, doporučení pro praxi, styly a strategie učení, lexikální strategie v teorii a výzkumu. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 210 stran. ISBN 9788021044333. info
  • LIGHTBOWN, Patsy a Nina Margaret SPADA. How languages are learned. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2006, ix, 233. ISBN 0194422240. info
Výukové metody
interaktivní přednášky, skupinové diskuze, individuální aktivity, čtení, reflektivní psaní, jazykové poradenství, moduly
Metody hodnocení
Dílčí požadavky budou stanoveny studenty dle volby jednotlivých modulů a individuálního studijního plánu. Povinné jsou dva úvodní semináře. Celkově student musí aktivně strávit učením min. 50 hod čistého času, průběh a výsledky učení budou předloženy formou portfolia. Hodnocení proběhne v rámci závěrečných konzultací.
Informace učitele
Po registraci požádejte o souhlas.
Další komentáře
Studijní materiály

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2024/CJVU_CzAu