SPAJ005 Angličtina pro neslyšící V

Celouniverzitní studia
podzim 2016
Rozsah
2/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Zuzana Fonioková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ilja Rajdová (pomocník)
Mgr. et Mgr. Hana Mihai (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SPAJ005/A: Po 19. 9. až Čt 22. 12. Po 9:00–10:35 KOM 117, Út 20. 9. až Čt 22. 12. Út 9:40–11:15 KOM 106, L. Tóthová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
SPAJ005/B: Út 20. 9. až Čt 22. 12. Út 11:20–12:55 KOM 106, Čt 22. 9. až Čt 22. 12. Čt 13:20–14:55 KOM 106, L. Tóthová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
Osnova
  • Lesson 1 - Student life READING: Going abroad to study (application forms); Ways of effective reading (summary of reading strategies) WRITING: Describing people + informal letter VOCABULARY: Dictionaries (parts of speech); personality GRAMMAR: Tense revision
  • Lesson 2 - Daily routines READING: Work and stress WRITING: routines and procedures, sequencing VOCABULARY: collocations; jobs -er, -or, -ist; word building GRAMMAR: Making questions - revision + indirect questions +reported speech
  • Lesson 3 - People and the environment READING: weather (scanning) WRITING: describing our lives VOCABULARY: weather GRAMMAR: present perfect simple / continuous - revision
  • Lesson 4 – Urban life READING: Famous buildings (text cohesion) WRITING: describing buildings (linking ideas) VOCABULARY: urban life GRAMMAR: revision of conditionals
  • Lesson 5 - Education READING: Universities (predicting; linking ideas); making notes WRITING: formal letters and emails VOCABULARY: irregular plurals; university life GRAMMAR: conjunctions
  • Lesson 6 - Technology READING: Inventions (websites) WRITING: Describing things (definitions, descriptions) VOCABULARY: Spelling; verbs often confused GRAMMAR: relative clauses; conjunctions; Verbs followed by infinitives and by gerunds
  • Lesson 7 - Food, drink, and culture READING: Food from other countries (topic sentences, writer’s opinion) WRITING: describing food and drink - recipe + punctuation VOCABULARY: food and cooking; prefixes GRAMMAR: be used to / get used to / used to do
  • Lesson 8 - Cities of the world READING: City life (getting facts from a text) WRITING: Comparing data; writing about cities VOCABULARY: word formation; towns and cities GRAMMAR: revision comparatives and superlatives of adjectives and adverbs
  • Lesson 9 - Brain power READING: A healthy brain (synonyms, making notes); books WRITING: Notes and summaries VOCABULARY: human body GRAMMAR: Passive voice
  • Lesson 10 – Where in the world…? READING: Three countries (skimming and scanning) WRITING: Writing a description of my country VOCABULARY: countries and languages; the compass GRAMMAR: „the“ with geographical names
Literatura
  • GAIRNS, Ruth a Stuart REDMAN. Oxford word skills.. Online. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2008. 254 s. ISBN 9780194620079. [citováno 2024-04-24] info
  • HARRISON, Richard. New Headway academic skills : level 1 student's book : reading, writing, and study skills. Online. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2006. 71 s. ISBN 9780194715584. [citováno 2024-04-24] info
  • PHILPOT, Sarah. New Headway academic skills : level 2 student's book : reading, writing, and study skills. Online. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2006. 71 s. ISBN 9780194715676. [citováno 2024-04-24] info
Metody hodnocení
For credit (z): end-of-course written test (grammar, vocabulary, and reading; max. 100 points; Pass: min. 60%
For exam (zk): end-of-course written test; max. 100 points; Pass: min. 60%
To pass, you need to score min. 60 points in the test. You also have to attend the classes (max. absences allowed per semester: 2 for regular students; 20% of planned class sessions for distance students) and fulfill all the requirements set by your teacher (homework and others).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, podzim 2017.