IAJp21 Didaktika 4B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Šárka Cox (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
IAJp11 Souborná zkouška z AJ
Didaktika 4A passed.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will: - get familiar with the basic principles of teaching English to young learners;
- be able to prepare a level and age-appropriate, logical and balanced lesson plan;
- be able to reflect their own teaching, get and give feedback.
Výstupy z učení
Students understand specific needs of young language learners. Students know and use classroom language and instructions at adequate level. Students are able to design adequate types of activities for young learners. Students understand and apply theoretical principles into their teaching. Students reflect on their experience and develop their professional competences. Students give and get feedback and react positively to it. Students link the theory to the activities they keep in their teaching portfolios and explain teaching principles.
Osnova
  • 1 Teaching speaking 2 Teaching reading 3 Teaching writing 4 Teaching vocabulary 5 Teaching grammar 6 Teaching pronunciation
Literatura
    doporučená literatura
  • SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : angličtina pro učitele předškolních a mladších školních dětí : praktická příručka aktivit a jazyka pro komunikaci ve třídě. Edited by Dana Hurtová, Translated by Martin Prošek. Oxford: Oxford University Press, 2006, viii, 150. ISBN 0194422666. info
  • PINTER, Annamaria. Teaching young language learners. Oxford: Oxford University Press, 2006, xii, 180. ISBN 0194422070. info
  • CAMERON, Lynne. Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, xvi, 258. ISBN 0521774349. info
Výukové metody
class discussions, group projects, presentations and demonstrations with analysis, readings, homework
Metody hodnocení
1 Active participation in lessons. 2 Student-teacher Portfolio. 3 Teaching practice. 4 Moodlinka course work. 5 Self-reflection and self-assessment.
Náhradní absolvování
Students on Erasmus will: - follow the course in Moodlinka on regular basis

- follow the instructions on the slides of the PowerPoint presentations from the weekly sessions and do the classroom tasks as self-study (all the materials are available in Moodlinka)

- work on the Student-teacher Portfolio and present it to the teacher at the end of the semester

- contact the teacher at the start and end of the semester via email and if further help or information is required.

Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1862
Should further information be required, email the teacher or schedule a consultation;
In the course, the use of AI is permitted for learning but not for cheating. It is acceptable to use AI for brainstorming ideas, basic proofreading, and suggestions for improvement. It is unacceptable to have a text generated, translated or reformulated. Remember to acknowledge all innovative ideas that are not yours. For generated ideas, use in-text citations. At the end of each assignment, state how you worked/did not work with AI. When in doubt, consult your teacher.
Studijní opora
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1862
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.