PdF:NJ091 Německé reálie a jazyk 3 - Informace o předmětu
NJ091 Německé reálie a jazyková cvičení 3
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ091/01: Pá 20. 9. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 27. 9. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 4. 10. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 11. 10. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 18. 10. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 25. 10. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 1. 11. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 8. 11. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 22. 11. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 29. 11. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 6. 12. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 13. 12. 8:00–9:50 učebna 6, A. Brychová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Předškolní pedagogika (program PdF, N-PP) (2)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15) (2)
- Cíle předmětu
- Gramatická cvičení k obtížnějším jevům německé gramatiky (trpný rod, předložkové vazby se slovesy, verbální rekce, konjunktivy atd.). Výběr tematických jednotek se zvláštním zřetelem na komunikativnost a zprostředkování představy o všedním životě v německy mluvících zemích. V návaznosti na předchozí semestr bude rozvíjeno téma reálie německy mluvicích zemí s důrazem na Rakousko. Další tématický okruh bude vztah německy mluvicích zemí k českým zemím a problematika předsudků a stereotypů. Na závěr kurzu prodiskutujeme také problematiku imigrantů, která má jak v Rakousku tak i v Německu dnes mimořádný význam. Několik témat bude probráno ve formě samostatných referátů studentů. Auswahl von thematischen Einheiten mit besonderem Schwerpunkt auf Kommunikation und Vermittlung der Alltagswelt im deutschsprachigen Raum.
- Výstupy z učení
- Studenti umí komunikovat a užívat obtížnější jevy německé gramatiky (trpný rod, předložkové vazby se slovesy, verbální rekce, konjunktivy atd.). Die Studierenden können in der deutschen Sprache kommunizieren und die schwierigeren Phänomene der deutschen Grammatik (passives Geschlecht, Präpositionen mit Verben, verbale Reaktionen, Konjunktionen usw.) benutzen.
- Osnova
- Výběr tematických jednotek se zvláštním zřetelem na komunikativnost a zprostředkování představy o všedním životě v německy mluvících zemích. Auswahl von thematischen Einheiten mit besonderem Schwerpunkt auf Kommunikation und Vermittlung der Alltagswelt im deutschsprachigen Raum.
- Literatura
- PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Dörte WEERS. Em Brückenkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000, 128 s. ISBN 3-19-001627-5. info
- PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Jutta ORTH-CHAMBAH. Em Brückenkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe : Arbeitsbuch. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000, 128 s. ISBN 319011627X. info
- PERLMANN-BALME, Michaela, Gabi BAIER a Barbara THOMA. Em Brückenkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe : Lehrerhandbuch. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1999, 126 s. ISBN 3190216274. info
- Výukové metody
- Seminar
- Metody hodnocení
- Test und Präsentation
- Náhradní absolvování
- V případě zahraničního studijního výjezdu je možné kurs absolvovat po konzultaci s~vyučující pomocí mailu a domluvit si individuální termín testu.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Reflexion des Lernprozesses und die formative Bewertung bekommen die Studierenden während der regelmäßigen Kontakte an Seminaren. Reflexi a průběžné formativní hodnocení získají studující na pravidelných kontaktních seminářích.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/NJ091