DAJ1 Odborná jazyková příprava pro DSP - Academic Writing in English

Celouniverzitní studia
jaro 2008
Rozsah
0/2. Ukončení: z.
Vyučující
prof. Mgr. Lucie Doležalová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Alena Hradilová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Libor Štěpánek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Štefan Kosztolányi (pomocník)
Garance
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Celouniverzitní studia
Kontaktní osoba: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Předpoklady
Upper-intermediate language skills in English, ability to actively participate in class discussions and basic experience in academic writing. (B2/C1)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Jiné omezení: Předmět si smí zapsat minimálně 10 studentů, maximálně 15.
Cíle předmětu
The aim of the course is to expose students to typical characteristics and structure of English academic writing, namely scientific articles and dissertations.
Osnova
  • Through class discussion and videoconferencing connections with experts, the students will practice the following aspects of English academic writing: 1. general characteristics and types of writing, 2. complex structure of academic writing, 3. academic writing style, 4. paragraph, its composition, length and cohesion, 5. academic text types (definitions, examples, classification, comparing and contrasting, cause and effect), 6. plagiarism and referencing, quoting, paraphrasing and summarising.
Metody hodnocení
Výuka probíhá v jazykového studovně RMU blokově, v době od 10 do 15 hodin ve dnech 14. 3., 28. 3., 11. 4., 25. 4., ev. 2. 5. 2008.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Literature: BALLENGER, B. (1997): The Curious Researcher. Prentice Hall. BHATIA, V. K. (1993): Analysing Genre: Language Use in Professional Setting. London: Longman. FRYDRYCHOVÁ – KLÍMOVÁ, B. (2006): A Guide to Dissertation Writing in English. Univerzita Hradec Králové: Gaudeamus. POSTEGUILLO, S. (1999): “The schematic structure of computer science research articles“. ESP 18 (2), 139–160. POSTEGUILLO, S. (1996): Genre Analysis in English for Computer Science. Valencia: Universitat de Valencia. SWALES, J. & H. NAJJAR (1987): “The writing of research article introductions”. Written Communication 4, 175–192. SWALES, J. (1981): “Aspects of article introductions”. Aston ESP Research Reports 1. Birmingham: The University of Aston. SWALES, J. M. (1990): Genre Analysis: English in Academic and Research Settings. Glasgow: Cambridge University Press.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
Výuka je realizována při minimální počtu 10 přihlášených studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020.