SPA000 Angličtina pro sluchově postižené 0

Celouniverzitní studia
podzim 2017
Rozsah
2/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ilja Rajdová (pomocník)
Mgr. et Mgr. Eva Barnová (cvičící)
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SPA000/T01: Čt 21. 9. až Pá 22. 12. Čt 13:00–14:35 KOM 117, L. Tóthová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
Předpoklady
This course is for students who have a very low, basic knowledge of the English language or no previous knowledge of English language at all.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 5 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/5, pouze zareg.: 0/5, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/5
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course is intended for all Masaryk university students with hearing impairment. Completing this course will allow the students to register the SPA001 English for Students with Hearing Impairment I course. The course focuses on vocabulary, grammar, reading, writing as well as practical language. By the end of this Elementary course students should reach the A1 level (CEFR).
Osnova
  • Lesson 1 – Where are you from? VOCABULARY: countries, nationalities, numbers; GRAMMAR: verb TO BE; personal pronouns; PRACTICAL LANGUAGE: saying hello and goodbye
  • Lesson 2 - That's my bag! VOCABULARY: everyday objects, describing people, family; GRAMMAR: singular and plural, articles, possessive pronouns; WRITING: my family; PRACTICAL LANGUAGE: colours
  • Lesson 3 - What do you have for breakfast? VOCABULARY: common verbs, jobs, food; GRAMMAR: present simple tense; WRITING: introducing yourself by email; PRACTICAL LANGUAGE: telling the time
  • Lesson 4 - Do you like mornings? VOCABULARY: daily routine, adverbs of frequency; GRAMMAR: word order in questions; can; WRITING: My favourite meal; PRACTICAL LANGUAGE: money; buying coffee
  • Lesson 5 - What do you like doing? VOCABULARY: hobbies & Interests; town & city; directions; GRAMMAR: like + verb + -ing; WRITING: describing a friend; PRACTICAL LANGUAGE: hobbies; giving directions
  • Lesson 6 - A night in a haunted castle VOCABULARY: furniture; prepositions; GRAMMAR: there is; object pronouns; WRITING: my house; PRACTICAL LANGUAGE: at a hotel
  • REVISION AND EXAM PRACTICE
  • END-OF-COURSE TEST
Literatura
  • OXENDEN, Clive, Christina LATHAM-KOENIG a Paul SELIGSON. New English file. First published. Oxford: Oxford University Press, 2007, 167 s. ISBN 9780194519083. info
Výukové metody
individual work and pair-work activities, e-learning (elf), homework assignments
Metody hodnocení
Students are allowed two absences in a semester. Absence needs to be previously arranged and approved by the teacher. Additional absences need to be evidenced. One of the prerequisites for the completion of the course is home preparation and doing assignments. Students must sit for the end-of-course test (60 % pass).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
https://elf.phil.muni.cz/elf3/course/view.php?id=4825
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018.