SPA004 Angličtina pro sluchově postižené IV

Celouniverzitní studia
podzim 2018
Rozsah
2/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Eva Barnová (přednášející)
Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ilja Rajdová (pomocník)
Mgr. et Mgr. Eva Barnová (cvičící)
Mgr. Lenka Křivánková (cvičící)
Mgr. et Mgr. Hana Mihai (cvičící)
Mgr. Michaela Navrátilová (cvičící)
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Eva Barnová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SPA004/T01: St 19. 9. až Čt 13. 12. St 8:30–11:00 KOM 108, E. Barnová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
SPA004/T02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Navrátilová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
Předpoklady
hearing impairment; SPAJ002 English for hearing impaired students III or placement based on the result of a placement test taken at the Teiresias Centre
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The course objective is to enhance the students' skills of reading and writing, especially in academic context. It also aims at improving the students' grammar and vocabulary (approx. B2 level).
Osnova
  • Lesson 1 - Student life
  • READING: Ways or reading; WRITING: Describing people; VOCABULARY: Dictionaries (parts of speech); personality; GRAMMAR: Tense revision
  • Lesson 2 - Daily routines
  • READING: Work and stress; WRITING: routines and procedures; VOCABULARY: collocations; jobs -er, -or, -ist; word building; GRAMMAR: Making questions - revision + indirect questions +reported speech
  • Lesson 3 - People and the environment
  • READING: weather (scanning); WRITING: describing our lives; VOCABULARY: weather; GRAMMAR: present perfect simple / continuous - revision
  • Lesson 4 - Architecture
  • READING: Famous buildings (making notes); WRITING: describing buildings (linking ideas); VOCABULARY: dictionaries 2 (entries); countable and uncountable nouns; houses; GRAMMAR: Revision of conditionals
  • Lesson 5 - Education; READING: Universities (predicting; linking ideas); making notes; WRITING: Formal letters and emails; VOCABULARY: plurals; education; GRAMMAR: conjunctions
  • Lesson 6 - Technology
  • READING: Inventions (websites); WRITING: Describing things (definitions, descriptions); VOCABULARY: Spelling; verbs often confused; GRAMMAR: relative clauses; conjunctions;
  • Lesson 7 - Food, drink, and culture
  • READING: Food from other countries (topic sentences, writer’s opinion); WRITING: describing food and drink (punctuation); VOCABULARY: food and cooking; prefixes; GRAMMAR: be used to / get used to / used to do
  • Lesson 8 - Cities of the world
  • READING: City life (getting facts from a text); WRITING: Comparing data; writing about cities; VOCABULARY: word formation; towns and cities; GRAMMAR: revision comparatives and superlatives of adjectives and adverbs
  • Lesson 9 - Brain power
  • READING: A healthy brain (synonyms, making notes); books; WRITING: Notes and summaries; VOCABULARY: human body; GRAMMAR: Passive voice
  • Lesson 10 - International student
  • READING: Going abroad to study (application forms); effective reading (summary of reading strategies); WRITING: A host family (informal email); VOCABULARY: countries and languages; the compass; GRAMMAR: the with geographical names
Literatura
    doporučená literatura
  • PHILPOT, Sarah. Headway academic skills : reading, writing, and study skills. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2011, 80 s. ISBN 9780194741644. info
  • COHEN, Robert F. a Judy L. MILLER. Reason to write : strategies for success in academic writing. New York: Oxford University Press, 2003, x, 230. ISBN 9780194367738. info
Výukové metody
individual, pair and group work
Metody hodnocení
credit: end-of-course written test
exam: end-of-course written test, in-class essay + discussion about the essay (oral or online chat-based)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=2858
2 x 90 min / week
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021.