KHMAR Marketing

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2001
Rozsah
24 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Michael Doležal (přednášející)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Marketing (DSMG) Navazuje na přednášky z ekonomie, sociologie, psychologie, informatiky, na nauku o podniku a souvisí s výukou managementu. Vedle historického vývoje marketingu podává základní koncepce, hlavní principy a nástroje marketingového řízení. Zahrnuje analýzu příležitostí na trhu, segmentaci, vypracování marketingového mixu, marketingové strategie a analýzu portfolia. Pozornost je věnována také podobnostem a odlišnostem v jednotlivých typech organizací - ve výrobních, obchodních, neziskových (marketing služeb, marketing města, marketing politického kandidáta). Součástí výuky jsou dále informační zdroje včetně monitoringu a marketingový výzkum. Detailněji jsou probrány jednotlivé složky mixu - produkt, cena, distribuce a propagace. Speciální pozornost je věnována otázkám chování a rozhodování zákazníka, mezinárodnímu marketingu a problematice image, identity a kultury firmy. Forma zkoušky: ústní, včetně zpracování seminární práce.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.