MKH_MEMA Mezinárodní management

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2012
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
So 14. 4. 12:50–19:30 P103, Ne 29. 4. 16:20–19:30 P103
Předpoklady
! KHMM Mezinárodní management
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní cíl kurzu je zaměřen na poznání interakce nadnárodních společností v mezinárodním prostředí. Po uspěšném absolvování kurzu bude student schopen: porozumět mezinárodnímu prostředí, ve kterém se nadnárodní organizace pohybují; shromáždit potřebné informace ovlivňující chování nadnárodních společností v lokálním prostředí, kde organizace působí; vysvětlit dopady působení nadnárodní organizace s lokálním / globálním vlivem; zhodnotit působící faktory na management nadnárodní organizace; posoudit funkci podnikových procesů v mezinárodním managementu s vypracováním argumentů jejich použití.
Osnova
  • Úvod, vymezení problematiky, východiska předmětu a používané pojmy
  • Internacionalizace podniku, investování v zahraničí
  • Společné formy podnikání , mezinárodní prostředí a s tím spojené požadavky
  • Nástroje využité v mezinárodním managementu – kooperace, joint venture, akvizice
  • Nadnárodní společnosti , podstata, charakteristika, klasifikace
  • Podnikové činnosti v mezinárodním managementu R&D, lidské zdroje, finanční a informační systémy
Literatura
  • HODGETTS, Richard M., Fred LUTHANS a Jonathan P. DOH. International management : culture, strategy, and behavior. 6th ed. Boston: McGraw-Hill, 2006, xxviii, 60. ISBN 0072961082. info
  • DVOŘÁČEK, Jiří. Společné a nadnárodní podniky. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2006, 199 s. ISBN 8024510294. info
  • PICHANIČ, Mikuláš. Mezinárodní management a globalizace. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2004, xi, 176. ISBN 807179886X. info
  • GOODERHAM, Paul N. a Odd NORDHAUG. International management : cross-boundary challenges. 1st ed. Malden: Blackwell, 2003, xiii, 473. ISBN 0631233423. info
  • BRAND, Ronald A. Fundamentals of international business transactions. Boston: Kluwer Law International, 2000, xlviii, 13. ISBN 9041196323. info
  • MEAD, Richard. International management : cross-cultural dimensions. 1st ed. Cambridge: Blackwell, 1994, xvii, 525. ISBN 0-631-18368-X. info
Výukové metody
Přednášky probíhají formou výkladu. Cvičení jsou realizovány prostřednictvím aktivní práce studenta a jeho prezentací vybrané případové studie.
Metody hodnocení
Vypracování a prezentace vybraných témat k odpřednášené problematice - aktivní účast na cvičeních Ústní zkouška
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět KHMM.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.