MPH_CCIN Cross cultural issues and negotiation

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Ing. Viktor Kulhavý, Ph.D., MSLS (cvičící)
doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D. (cvičící)
Ing. Martina Rešlová, Ph.D. (cvičící)
Vojtěch Barot (pomocník)
Garance
doc. PhDr. Božena Šmajsová Buchtová, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Ing. Viktor Kulhavý, Ph.D., MSLS
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
Předmět je určen pouze pro studenty magisterského studia (4. a 5. ročník) a magisterského navazujícího studia (1. a 2. ročník). Přednostně je předmět určen pro studenty oboru Podniková ekonomika a management (dříve Podnikové hospodářství). Účast studentů jiných oborů není vyloučena a tito studenti mohou být pro účast v programu vybráni, pokud nebude dostatek zájemců z mateřského oboru.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 9 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/9, pouze zareg.: 0/9
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
V globalizovaném světě je jednou z důležitých kompetencí pracovníků interkulturní citlivost. Umění vyjednávat a řešit konflikty se zahraničními partnery může významně ovlivňovat obchodní a podnikatelské úspěchy plynoucí z mezinárodní spolupráce. Připravenost na jednání se zahraničními partnery spočívá nejen v získání znalostí týkajících se odlišných kultur, ale také v osvojení si základních postojů a praktických dovedností, které usnadní jednání a minimalizují nedorozumění plynoucí z odlišné národní perspektivy.

V kurzu budou využity aktivní metody výuky s důrazem na simulace, hraní rolí a videotrénink. Výuka probíhá ve skupině studentů spolu se studenty ze 7 zahraničních univerzit (EM Normandie - Francie, Southampton – Velká Británie, FH Wien - Rakousko, Inholland – Nizozemí, Bremen- Německo, Vilnius University – Litva, Alcala – Španělsko).

Kurz probíhá v zahraničí. Student se účastní mezinárodního workshopu konaného 8.4. 2013 – 19.4. 2013 v Caen, Francie v rámci Erasmus Intensive Project. Kurz garantuje Ecole de Management Normandie.

Náklady spojené s účastí:
EM Normandie bude účastníkům workshopu prostřednictvím podpory z Evropské unie financovat:
• ubytování po celou dobu trvání workshopu
• 75 % cestovních nákladů Brno-Caen po předložení dokladu o platbě

Účastník (student) si hradí stravné po celou dobu pobytu (cca 15 EUR za den).

Účast v kurzu předpokládá výborné jazykové dovednosti (angličtina) a úspěch ve výběrovém řízení (viz níže).

Odkaz na leták: https://is.muni.cz/auth/el/1456/jaro2013/MPH_CCIN/op/Flyer_IP_2013.pdf

Cíle kurzu:
• Rozvíjet komunikační dovednosti v interkulturních souvislostech, aby mohli být účastníci workshopu úspěšnější při vyjednávání se zahraničními partnery.
• Vybavit studenty teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi týkajícími se skrytého vlivu národní kultury na chování a hodnoty, které ovlivňují komunikaci, vnímání a výsledky vyjednávání.
Osnova
  • • Vyjednávání a konflikt
  • • Konfliktní styly a přístupy
  • • Rozvoj emoční inteligence
  • • Vnímání a stereotypy
  • • Kultura a dynamičnost, přesvědčení a základní předpoklady (Hofstede)
  • • Interkulturní vyjednávání
  • • 360 stupňová zpětná vazba
  • • Mezikulturní komunikace
  • • Mezinárodní dimplomatický protokol
  • • Mezikulturní vyjednávání s institucemi a lobbisty
  • • Mezikulturní vyjednávací strategie
Výukové metody
Budou využity aktivní metody výuky jako je simulace, hraní rolí, videotrénink, skupinová diskuze, případové studie a týmová práce. Klíčová témata budou prezentována v rámci jednotlivých lekcí odborníky ze zahraničních univerzit. Během seminářů budou studenti kooperovat s ostatními účastníky ze 7 zahraničních unviverzit (EM Normandie - Francie, Southampton – Velká Británie, FH Wien - Rakousko, Inholland – Nizozemí, Bremen- Německo, Vilnius University – Litva, Alcala – Španělsko).
Metody hodnocení
Student bude hodnocen průběžně v celé délce kurzu a bude také dostávat zpětnou vazbu ke klíčovým tématům. Naučené poznatky budou budou v průběhu workshopu ověřovány v komplexních problémových situacích. Na závěr kurzu student zpracovává písemnou reflexi toho, co se v průběhu workshopu naučil.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Proces výběrového řízení:
* (English version below)*
Výběr účastníků workshopu bude proveden na základě tří kritérií: studijního prospěchu, prokázané jazykové kompetence (angličtina) a motivačního dopisu v anglickém jazyce.
Jak postupovat, pokud se chcete výběrového řízení zúčastnit:
1. Registrujte si předmět „Cross cultural issues and negotiation“ (MPH_CCIN). Zápis kurzu je podmíněn souhlasem vyučujícího, který bude udělen po úspěšném absolvování výběrového řízení.
2. Vložte motivační dopis v angličtině do Úschovny (IS MU) koordinátora kurzu dr. Kulhavého (učo 42121).
Motivační dopis bude obsahovat:
• kontaktní údaje studenta (jméno, příjmení, ročník studia, obor studia a e-mail)
• motivační text v rozsahu max. 1 strany A4, v němž odpovíte na otázky:
◦ Proč je pro mne účast na workshopu „Cross cultural issues and negotiation“ důležitá?
◦ Proč bych měl/a být k účasti na workshopu vybrán/a právě já?
3. scan potvrzení o jazykové způsobilosti - angličtina (jazyková zkouška vykonaná na MU nebo jazykový certifikát nebo jiná zkouška – pokud jste jazykovou zkoušku doposud nevykonali, je možné doložit reference vašeho vyučujícího anglického jazyka na MU).

NEZAPOMEŇTE, že předmět si musíte zaregistrovat v rámci standardní registrace předmětů (tedy od 21.11. do 31.12. 2012)
Termín pro pro přihlášení se do výběrového řízení (vložení motivačního dopisu) je do 14.1. 2013 včetně. Výsledek výběrového řízení bude oznámen do 21.1. 2013 a úspěšní uchazeči budou vyzváni k závaznému potvrzení účasti. Workshopu se může zúčastnit pouze 6 studentů.
Zameškané hodiny z důvodu účasti studentů na workshopu budou omluveny.
V případě dotazů kontaktujte koordinátorku kurzu Ing. Rešlovou (UČO 402068).


Co o loňském workshopu říkají jeho mezinárodní účastníci? (za ESF MU se účastnilo 6 studentů):
*What the last year international participants say about the workshop (there were six students from ESF MU)?*
I.F. (CZ), “the IP course helped me to understand that there are many skills that I have that are my strengths and could be a big advantage in negotiations…the feedback I have received from teachers and other students was very useful and I believe that knowing how other people perceive me will help me improve my negotiation and communication skills in the future.

D. K. (AUS), “Reconsidering the very short time in Caen with all the negotiations, group work and also al the “non-official” meetings… brought me to a final conclusion: intercultural negotiations, intercultural personal relationships, and intercultural friendships are only successful in that extent as you personally bring in yourself actively.”

M. C. (UK- Hertfordshire), “I am really happy because this program helped me to understand that sometimes we have to stop and think about what we do and how we do it and how we can improve ourselves.”

J. B. (UK- Southampton), “The negotiation process gave me an excellent impression of how my behavior comes across and how my skills can be assessed, as feedback was provided. I highly appreciate this excellent opportunity and chance to test and develop my competences within these cross cultural surroundings.”

I.V. (NL), “After finishing the IP program and writing this journal I notice that I learned a lot about myself and my culture…This course made me realize what I want to reach in my life and how I see myself and others. I left with a really good feeling.”

A. Z. (GER), “In these two weeks of the IP at EM Normandie I was able to learn a lot about myself and how others perceive me. I have to say that the IP was interesting and I learned a lot about how to improve myself. One reason why I participated in the program was that I’m going to study [abroad] next semester…and I think that it was perfect for that.”

J. C. (SP), “these have been two great weeks for in which I discovered a little bit more of myself and a great topic: NEGOTIATION. I enjoy the way you manage the lessons, all of us have learnt about negotiation and communication through lively and dynamic cases. I am used to work and learn with cases but ever so motivated, dynamic and helpful as the ones we have been performing in these two weeks. I can say that EM Normandie is now a little part of my life.”

*Selection procedure:*
Six participants of the workshop will be chosen based on the three criteria: study results, proven language skills (English) and motivation letter in English.
How to proceed if you want to apply:
1. Register the course „Cross cultural issues and negotiation“ (MPH_CCIN) via the IS. The enrollment ot the course is conditioned by the teacher´s approval. The approval will be granted via the IS to the students sucessful in the selection procedure.
2. Insert your motivational letter to the File Depository (IS MU) of Dr. Viktor Kulhavý (učo 42121)
The motivation letter will consist of:
• the contact information of the applicant (name, surname, year of study, study programme, e-mail),
• motivation text - max lenght 1 page A4 – in the text you should answer these questions:
• Why is the participation in the workshop „Cross cultural issues and negotiation“ important to me?
• Why should I be chosen as one of the workshop participants?
3. scanned copy of the language skills certificate(English)or other proof stating the level of language proficiency.
PLEASE DO NOT FORGET that you need to register the course from November 21st till December 31st 2012
The deadline for inserting the required documents (motivation letter, scanned copy) is January 14th 2013 inclusive. The result of the selection procedure will be announced by e-mail on the January 21st and the succesfull applicants will be invited to take further steps to confirm their attendance.
If you have any questions you can contact the course coordinator Ing. Martina Rešlová (UČO 402068).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2013/MPH_CCIN