MPV_VRRK Všeobecný rozhled a rozvoj komunikačních schopností

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Fabrice Gaspel (cvičící)
PhDr. Ing. Pavla Hradecká (pomocník)
Garance
prof. Mgr. Jiří Špalek, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Ing. Pavla Hradecká
Dodavatelské pracoviště: Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MPV_VRRK/01: St 12:00–13:50 MT205, F. Gaspel
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Praktické cíle
- seznámit studenty s formálním francouzským jazykem používaným v profesní sféře
- procvičit diskuzi a debatu o společenských, ekonomických, politických tématech ve francouzštině
- s ohledem na budoucí stáž studentů seznámit studenty s francouzskými zvyklostmi při tvorbě životopisu a motivačního dopisu

Jazykové cíle
- zopakovat a prohloubit znalosti o prostředcích textové návaznosti a o časové souslednosti
Výstupy z učení
Student je po absolvování předmětu schopen:
- používat formální francouzský jazyk
- diskutovat ve francouzštině o společenských, ekonomických, politických tématech
- vést dialog, vystavět koherentní argumentaci a být schopen své postoje vhodně stylisticky zachytit ve formě francouzsky psaného eseje
Osnova
  • prostředky textové návaznosti
  • časová souslednost
  • sestavení životopisu
  • tvorba motivačního dopisu
  • diskuze
Literatura
  • BOULARES, Michèle a Jean-Louis FRÉROT. Grammaire progressive du français : avec 400 excercices. Paris: CLE International, 2001, 192 s. ISBN 2090338625. info
  • PENFORNIS, Jean-Luc. Vocabulaire progressif du français des affaires : avec 200 exercices. [Paris]: Cle International, 2004, 159 s. ISBN 2090338032. info
  • PÉREZ, Dominique. CV, lettre de motivation, entretien d'embauche. Paris: L'étudiant pratique, 2014, 315 s. ISBN 978-2-8176-0416-9. info
  • SANCHEZ, Michèle a Gisèle POU. Commerce/Affaires : Entraînez-vous. Paris: CLE International, 1993, 144 s. ISBN 2-19-033852-2. info
Výukové metody
Ve výuce jsou využity aktivizační metody podporující kritické myšlení, třífázový model učení EUR (evokace, uvědomění si, reflexe). Praktická část využívá přínosů skupinové výuky, např. skupinový brainstorming a následná diskuze, myšlenkové mapy podporující uvědomění si vztahů a nácvik písemných i ústních formulací.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem, na jehož udělení se stejnou měrou podílí:
- aktivní zapojení do diskuzí probíhajících v rámci seminářů
- vypracování závěrečného eseje na téma, které si student zvolí ze tří možností

Posluchač bude tedy ohodnocen z 50 % za míru účasti v diskuzích a praktických cvičeních. Zbývajících 50 % bude tvořeno ohodnocením kvality závěrečného eseje.


Dopustí-li se student u zápočtu nedovoleného jednání, zejména používání různých nedovolených pomůcek ("taháků"), opisování, vynášení zadání testů a vůbec jednání narušující průběh zápočtu, přeruší učitel test a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF. Uvedený postup se vztahuje na všechny aktivity, které vstupují do závěrečného hodnocení předmětu, (POTy, seminární práce, referáty, apod.).

Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Část výuky probíhá ve francouzštině.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.