PHMA2 Marketing II

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2008
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Ivana Jašková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Rozvrh
St 14:35–16:15 P104
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHMA2/1: St 9:20–11:00 S308, I. Jašková, K. Kašparová
PHMA2/2: St 11:05–12:45 S308, I. Jašková, K. Kašparová
PHMA2/4: Út 14:35–16:15 S306, I. Jašková, K. Kašparová
PHMA2/5: St 16:20–17:55 S311, I. Jašková, K. Kašparová
Předpoklady
PHMARI Marketing I || MAR4 Marketing I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 120 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/120, pouze zareg.: 0/120, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/120
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Marketing II. se zabývá marketingovou komunikací, tj. navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing I. a tyto znalosti dále prohlubuje v oblasti čtvrtého P marketingového mixu – propagace. Vedle detailního výkladu jednotlivých prvků komunikačního mixu se zaměřuje také na problematiku budování značky, customer relationship management a na vývoj jednotlivých komunikačních modelů a modelů hierarchie účinků, které se ve své nejmodernější podobě používají při plánování komunikačních kampaní, resp. vysvětlují reakce spotřebitelů na šířené informace.


Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
- použít znalostí z oblasti řízení značky k vytvoření pravidel používání značky v rámci podnikového portfolia;
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
- popsat jednotlivé prvky propagace včetně výhod propojení některých nástrojů propagace s customer relationship managementem;
- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán;
- vytvořit prezentaci v programu Microsoft Office PowerPoint a vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku.;
Osnova
  • Předmět se skládá z přednášek (jejich osnova viz níže) a seminářů, kde se řeší případové studie z podnikohospodářské praxe.

  • Osnova přednášek:
  • - komunikační modely;
  • - modely hierarchie účinků;
  • - Customer Relationship Management;
  • - řízení značky;
  • - integrovaná marketingová komunikace ;
  • - Direct marketing ;
  • - podpora prodeje I.;
  • - podpora prodeje II., 3D reklama;
  • - reklama I.;
  • - reklama II. ;
  • - Public Relations I.;
  • - Public Relations II. a společenská odpovědnost podniku;
  • - veletrhy a výstavy, Event marketing;
Literatura
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • Průvodce studiem
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
  • KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 9788024714813. info
  • NASH, Edward L. Direct marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003, xxxiv, 604. ISBN 8072268384. info
  • Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
Metody hodnocení
Výuka probíhá formou přednášek a seminářů. Účast na přednáškách není povinná. Využívají se zde především slovní a diskusní metody výuky. Účast na seminářích je povinná. Vedle metody slovní se zde využívají také situační a inscenační metody výuky, což má za cíl propojit kognitivní učení s učením sociálním. Při prezentacích jednotlivých teamů se navíc využívá mechanismu nápodoby. Předmět je ukončen písemným testem, k němuž je připuštěn pouze ten, kdo splnil níže uvedené požadavky.


Povinností studentů je vypracovat a prezentovat (upřesnění viz níže) 1 teamovou seminární práci za semestr (podrobnější informace k obsahu a jednotlivým tématům seminární práce jsou uvedeny ve složce Učební materiály na ISu). Seminární práce má ústní podobu s podporou MS PowerPointu. Na jednotlivá témata seminární práce se mohou studenti přihlásit na čtvrtém semináři či následně prostřednictvím e-mailu (e-mail na učilete: klarad@econ.muni.cz). Nedodržení termínu prezentace bez řádné omluvy je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Prezentace v MS PowerPointu se odevzdávají do Odevzdávárny nejpozději v den, který předchází datu, které je uvedeno u názvu příslušné seminární práce. Nedodržení termínu odevzdání je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Na daném semináři prezentují vždy jen 2 teamy. Prezentující teamy jsou vybrány losem ze všech teamů připravených k prezentaci. Prezentující teamy (resp. jednotlivci v prezentujícím teamu) mohou za prezentaci obdržet 0 až 3 body, které jim budou připočteny ke zkouškovému testu. Neprezentující teamy (resp. jednotlivci v neprezentujících teamech) dostávají po 2 bodech. Ty jim budou připočteny ke zkouškovému testu.


Zkouškový písemný test a konečné hodnocení:
- podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání a prezentování seminární práce či odevzdání seminární práce - viz výše a řádná docházka;
- podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu při prvním pokusu je dosažení alespoň 12 bodů z celkového počtu bodů po připočtení bodů ze seminární práce - body se přičítají pouze 1x;
- podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu při druhém pokusu je dosažení alespoň 60 % z celkového počtu bodů, tj. alespoň 12 bodů.;

Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání, jedná se zejména o používání různých nedovolených pomůcek ("taháků"), opisování, vynášení zadání testů a vůbec o jednání narušující průběh zkoušky, přeruší učitel zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF. Uvedený postup se rovněž vztahuje na všechny aktivity, které vstupují do záveřečného hodnocení předmětu.

Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007.

PHMA2 Marketing II

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2007
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Ivana Jašková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
St 14:35–16:15 P104
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHMA2/1: St 9:20–11:00 S308, K. Kašparová
PHMA2/2: St 11:05–12:45 S308, K. Kašparová
PHMA2/3: St 12:50–14:30 S308
PHMA2/4: Út 14:35–16:15 S306, K. Kašparová
PHMA2/5: St 16:20–17:55 S311, K. Kašparová
Předpoklady
PHMARI Marketing I || MAR4 Marketing I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 65 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/65, pouze zareg.: 0/65, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/65
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Marketing II. se zabývá marketingovou komunikací, tj. navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing I. a tyto znalosti dále prohlubuje v oblasti čtvrtého P marketingového mixu – propagace. Vedle detailního výkladu jednotlivých prvků komunikačního mixu se zaměřuje také na problematiku budování značky, customer relationship management a na vývoj jednotlivých komunikačních modelů a modelů hierarchie účinků, které se ve své nejmodernější podobě používají při plánování komunikačních kampaní, resp. vysvětlují reakce spotřebitelů na šířené informace. Samotný předmět je rozdělen na dvě části – přednášky, kde se vyučující věnuje výše zmíněným okruhům a doplňuje je o informace jdoucí nad rámec základní literatury a semináře, kde vyučující očekává diskusi nad jednotlivými případovými studiemi a aktuálními marketingovými problémy. Cílem tohoto předmětu je rozšířit znalosti jednotlivých nástrojů marketingové komunikace. Dílčím cílem je také prohloubení znalostí základů komunikace a chování spotřebitele relevantních pro účely marketingové komunikace včetně jednotlivých modelů, z nichž se ty nejnovější dají použít při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení. Dalším dílčím cílem je osvojení znalostí z oblasti řízení značky, na jejichž základě je možné vytvářet strategie řízení podnikatelského portfolia. Posledním z dílčích cílů je osvojení znalostí customer relationship managementu, jenž je těsně propojen s nástroji propagace.
Osnova
  • Přednáška I. – Komunikační modely (vývoj názorů na komunikaci, jednotlivé komunikační modely včetně jejich výhod a slabin, využití modelů v marketingové komunikaci) Přednáška II. – Modely hierarchie účinků (vývoj názorů na modely hierarchie účinků, jednotlivé modely hierarchie účinků včetně jejich výhod a slabin, využití modelů v při zkoumání chování spotřebitele) Přednáška III. – Customer Relationship Management (Customer Relationship Management a Customer Relationship Marketing, jednotlivé úrovně CRM, Customer Lifetime Value, využití v praxi) Přednáška IV. – Řízení značky (definice značky a brand equity, strategie řízení značek, vlastnosti značek a nabídka hodnoty, identita včetně jednotlivých přístupů k jejímu vytvoření, vztah identity a image) Přednáška V. – Integrovaná marketingová komunikace (vysvětlení konceptu IMC, příčiny vzniku IMC, výhody konceptu IMC oproti diverzifikovaným aktivitám, bariéry IMC, ukázka fungování IMC na reálné kampani) Přednáška VI. – Direct marketing (vývoj DM, jeho výhody a nevýhody, přístup opt-in, opt-out, pravidla zasílání el. pošty, získání souhlasu, multilevelmarketing vs. pyramida, telemarketing aktivní a pasivní, právní omezení, reklama s přímou odezvou, teleshoping, dokumentace na reálné kampani) Přednáška VII. – Podpora prodeje I. (charakteristika podpory prodeje včetně jejího rozdělení podle typu veřejnosti, uvedení výhod a nevýhod, cross selling a up-selling, jednotlivé nástroje PP, výzkumy v oblasti PP, krátkodobý a dlouhodobý dopad PP, právní úprava loterií a soutěží, jednotlivé typy soutěží) Přednáška VIII. – Podpora prodeje II., 3D reklama (zařazení 3D reklamy pod PP, jednotlivé asociace a oblast jejich zájmu, rozdělení na outdoor a indoor reklamu, POP a POS materiály, výzkumy jejich účinnosti) Přednáška IX. – Reklama I. (vývoj pohledu na reklamu, zákon o regulaci reklamy, metody tvorby reklamních sloganů) Přednáška X. – Reklama II. (charakteristika nekalé soutěže, product placement, výtky k reklamě, asociace a oblast jejich zájmu, výzkumy z oblasti reklamy, Hofstedova koncepce pěti dimenzí kultury a její dopady na tvorbu reklamní kampaně) Přednáška XI. – Public Relations I. (Grunigovy modely a s tím související definice PR , evropský vs. americký pohled na PR, nejvýznamnější postavy a kampaně PR, společenská zodpovědnost podniku) Přednáška XII. – Public Relations II. (typy PR, jednotlivé typy sponzoství vs. filantropie, aktuální výzkumy z oblasti PR, způsoby vyhodnocování efektivnosti komunikačních nástrojů, rozdíl mezi PR komunikací a propagandou, dokumentace na reálné události) Přednáška XIII. – Veletrhy a výstavy, Event marketing (zařazení veletrhů a výstav do nástrojů marketingové komunikace, aktuální výzkumy v oblasti veletrhů a výstav, jednotlivé typy výstav, asociace a oblast jejich zájmu, vydefinování event marketingu, jednotlivé typy eventů, rozdíl mezi výstavou a eventem, výhody a nevýhody)
Literatura
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • Průvodce studiem
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
  • AAKER, David A. Brand building : budování značky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xiv, 312. ISBN 8072268856. info
  • NASH, Edward L. Direct marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003, xxxiv, 604. ISBN 8072268384. info
  • Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
Metody hodnocení
Povinností studenta je prezentovat 1 seminární práci za semestr. Na jednotlivá témata seminárních prací se studenti mohou přihlásit na třetím semináři. Seminární práce ústní podobu s podporou MS PowerPointu. Nedodržení termínu prezentace bez řádné omluvy je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Prezetující teamy (resp. jednotlivci v prezentujících teamech) obdrží -1 až 2 body za prezentaci, které jim budou připočteny ke zkouškovému testu. Neprezentující teamy (resp. jednotlivci v neprezentujících teamech) obdrží 1 bod, který jim bude připočten ke zkouškovému testu. Zkouškový test a konečné hodnocení: - podmínkou připuštění ke zkoušce je prezentování seminární práce na příslušném semináři - podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu je dosažení alespoň 60 % z celkového počtu bodů, tj. alespoň 12 bodů (po započtení bodů z prezentace, body se připočítávají pouze 1x).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008.

PHMA2 Marketing II

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2006
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
St 14:35–16:15 P104
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHMA2/1: St 9:20–11:00 S308, K. Kašparová
PHMA2/2: St 11:05–12:45 S308, K. Kašparová
PHMA2/3: St 12:50–14:30 S308, K. Kašparová
PHMA2/4: Út 14:35–16:15 S306, K. Kašparová
PHMA2/5: St 16:20–17:55 S311, K. Kašparová
Předpoklady
PHMARI Marketing I || MAR4 Marketing I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 112 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/112, pouze zareg.: 0/112, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/112
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Marketing II. se zabývá marketingovou komunikací, tj. navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing I. a tyto znalosti dále prohlubuje v oblasti čtvrtého P marketingového mixu – propagace. Vedle detailního výkladu jednotlivých prvků komunikačního mixu se zaměřuje také na problematiku budování značky, customer relationship management a na vývoj jednotlivých komunikačních modelů a modelů hierarchie účinků, které se ve své nejmodernější podobě používají při plánování komunikačních kampaní, resp. vysvětlují reakce spotřebitelů na šířené informace. Samotný předmět je rozdělen na dvě části – přednášky, kde se vyučující věnuje výše zmíněným okruhům a doplňuje je o informace jdoucí nad rámec základní literatury a semináře, kde vyučující očekává diskusi nad jednotlivými případovými studiemi a aktuálními marketingovými problémy. Cílem tohoto předmětu je rozšířit znalosti jednotlivých nástrojů marketingové komunikace. Dílčím cílem je také prohloubení znalostí základů komunikace a chování spotřebitele relevantních pro účely marketingové komunikace včetně jednotlivých modelů, z nichž se ty nejnovější dají použít při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení. Dalším dílčím cílem je osvojení znalostí z oblasti řízení značky, na jejichž základě je možné vytvářet strategie řízení podnikatelského portfolia. Posledním z dílčích cílů je osvojení znalostí customer relationship managementu, jenž je těsně propojen s nástroji propagace.
Osnova
  • Přednáška I. – Komunikační modely (vývoj názorů na komunikaci, jednotlivé komunikační modely včetně jejich výhod a slabin, využití modelů v marketingové komunikaci) Přednáška II. – Modely hierarchie účinků (vývoj názorů na modely hierarchie účinků, jednotlivé modely hierarchie účinků včetně jejich výhod a slabin, využití modelů v při zkoumání chování spotřebitele) Přednáška III. – Customer Relationship Management (Customer Relationship Management a Customer Relationship Marketing, jednotlivé úrovně CRM, Customer Lifetime Value, využití v praxi) Přednáška IV. – Řízení značky (definice značky a brand equity, strategie řízení značek, vlastnosti značek a nabídka hodnoty, identita včetně jednotlivých přístupů k jejímu vytvoření, vztah identity a image) Přednáška V. – Integrovaná marketingová komunikace (vysvětlení konceptu IMC, příčiny vzniku IMC, výhody konceptu IMC oproti diverzifikovaným aktivitám, bariéry IMC, ukázka fungování IMC na reálné kampani) Přednáška VI. – Direct marketing (vývoj DM, jeho výhody a nevýhody, přístup opt-in, opt-out, pravidla zasílání el. pošty, získání souhlasu, multilevelmarketing vs. pyramida, telemarketing aktivní a pasivní, právní omezení, reklama s přímou odezvou, teleshoping, dokumentace na reálné kampani) Přednáška VII. – Podpora prodeje I. (charakteristika podpory prodeje včetně jejího rozdělení podle typu veřejnosti, uvedení výhod a nevýhod, cross selling a up-selling, jednotlivé nástroje PP, výzkumy v oblasti PP, krátkodobý a dlouhodobý dopad PP, právní úprava loterií a soutěží, jednotlivé typy soutěží) Přednáška VIII. – Podpora prodeje II., 3D reklama (zařazení 3D reklamy pod PP, jednotlivé asociace a oblast jejich zájmu, rozdělení na outdoor a indoor reklamu, POP a POS materiály, výzkumy jejich účinnosti) Přednáška IX. – Reklama I. (vývoj pohledu na reklamu, zákon o regulaci reklamy, metody tvorby reklamních sloganů) Přednáška X. – Reklama II. (charakteristika nekalé soutěže, product placement, výtky k reklamě, asociace a oblast jejich zájmu, výzkumy z oblasti reklamy, Hofstedova koncepce pěti dimenzí kultury a její dopady na tvorbu reklamní kampaně) Přednáška XI. – Public Relations I. (Grunigovy modely a s tím související definice PR , evropský vs. americký pohled na PR, nejvýznamnější postavy a kampaně PR, společenská zodpovědnost podniku) Přednáška XII. – Public Relations II. (typy PR, jednotlivé typy sponzoství vs. filantropie, aktuální výzkumy z oblasti PR, způsoby vyhodnocování efektivnosti komunikačních nástrojů, rozdíl mezi PR komunikací a propagandou, dokumentace na reálné události) Přednáška XIII. – Veletrhy a výstavy, Event marketing (zařazení veletrhů a výstav do nástrojů marketingové komunikace, aktuální výzkumy v oblasti veletrhů a výstav, jednotlivé typy výstav, asociace a oblast jejich zájmu, vydefinování event marketingu, jednotlivé typy eventů, rozdíl mezi výstavou a eventem, výhody a nevýhody)
Literatura
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • Průvodce studiem
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
  • AAKER, David A. Brand building : budování značky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xiv, 312. ISBN 8072268856. info
  • NASH, Edward L. Direct marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003, xxxiv, 604. ISBN 8072268384. info
  • Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
Metody hodnocení
Povinností studenta je prezentovat 1 seminární práci za semestr. Na jednotlivá témata seminárních prací se studenti mohou přihlásit na třetím semináři. Seminární práce ústní podobu s podporou MS PowerPointu. Nedodržení termínu prezentace bez řádné omluvy je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Prezetující teamy (resp. jednotlivci v prezentujících teamech) obdrží -1 až 2 body za prezentaci, které jim budou připočteny ke zkouškovému testu. Neprezentující teamy (resp. jednotlivci v neprezentujících teamech) obdrží 1 bod, který jim bude připočten ke zkouškovému testu. Zkouškový test a konečné hodnocení: - podmínkou připuštění ke zkoušce je prezentování seminární práce na příslušném semináři - podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu je dosažení alespoň 60 % z celkového počtu bodů, tj. alespoň 12 bodů (po započtení bodů z prezentace, body se připočítávají pouze 1x).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007, podzim 2008.

PHMA2 Marketing II

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2005
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
St 14:35–16:15 P104
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHMA2/1: St 9:20–11:00 S308, K. Kašparová
PHMA2/2: St 11:05–12:45 S308, K. Kašparová
PHMA2/3: St 12:50–14:30 S308, K. Kašparová
PHMA2/4: Út 14:35–16:15 S306, K. Kašparová
PHMA2/5: St 16:20–17:55 S311, K. Kašparová
Předpoklady
PHMARI Marketing I || MAR4 Marketing I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 63 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/63, pouze zareg.: 0/63, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/63
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Marketing II (PHMA2) Předmět navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing a rozšiřuje je v oblasti marketingové komunikace. Na přednáškách budou detailněji rozebírány jednotlivé prvky komunikačního mixu, na seminářích budou řešeny případové studie a diskutovány novinky z této oblasti. Požadavky k připuštění ke zkoušce: budou upřesněny na první přednášce. Forma zkoušky: písemná.
Literatura
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
  • AAKER, David A. Brand building : budování značky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xiv, 312. ISBN 8072268856. info
  • NASH, Edward L. Direct marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003, xxxiv, 604. ISBN 8072268384. info
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.

PHMA2 Marketing II

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2004
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
St 14:35–16:15 P104
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHMA2/01: St 9:20–11:00 S308, K. Kašparová
PHMA2/02: St 11:05–12:45 S308, K. Kašparová
PHMA2/03: St 12:50–14:30 S308, K. Kašparová
PHMA2/04: Út 14:35–16:15 S306, K. Kašparová
PHMA2/05: St 16:20–17:55 S311, K. Kašparová
Předpoklady
PHMARI Marketing I || MAR4 Marketing I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 122 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/122, pouze zareg.: 0/122, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/122
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
Cíle předmětu
Marketing II (PHMA2) Předmět navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing a rozšiřuje je v oblasti marketingové komunikace. Na přednáškách budou detailněji rozebírány jednotlivé prvky komunikačního mixu, na seminářích budou řešeny případové studie a diskutovány novinky z této oblasti. Požadavky k připuštění ke zkoušce: budou upřesněny na první přednášce. Forma zkoušky: písemná.
Literatura
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
  • AAKER, David A. Brand building : budování značky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xiv, 312. ISBN 8072268856. info
  • NASH, Edward L. Direct marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003, xxxiv, 604. ISBN 8072268384. info
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.

PHMA2 Marketing II

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2003
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Michael Doležal (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
St 7:40–9:15 P103
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHMA2/01: St 9:20–11:00 S308, M. Doležal
PHMA2/02: St 11:05–12:45 S308, M. Doležal
PHMA2/03: St 12:50–14:30 S308, M. Doležal
PHMA2/04: Út 14:35–16:15 S306, M. Doležal
Předpoklady
PHMARI Marketing I || MAR4 Marketing I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 102 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/102, pouze zareg.: 0/102, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/102
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
Cíle předmětu
Marketing II (PHMA2) Základní cíl: seznámení se základními principy a praktickými postupy marketingové komunikace firmy a marketingového výzkumu. Výuka navazuje na přednášky a cvičení především Marketing I - Základů marketingového řízení. Vychází z principů a postupů marketingové komunikace. Větší váha je tentokrát kladena na vlastní praktické aplikace konkrétních propagačních a reklamních přístupů, vycházejících právě z koncepce marketingové komunikace. Zahraniční přístupy jsou konfrontovány se současnou situací a praxí v našich reklamních agenturách. Zvláštní pozornost je věnována otázkám praktické spolupráce s reklamní a propagační firmou. V oblasti marketingového výzkumu budou probrány základní metodologické principy výběru vzorku i sběru informací v terénu, včetně jejich statistického zpracování. Marketingový výzkum je chápán jako součást MIS a základní předpoklad marketingové komunikace. Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast při výuce, zpracování a včasné odevzdání seminární práce. Zkouška je ústí a do výsledné známky se započítává také celková aktivní účast na seminářích, včetně kvality seminární práce. Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích a řešení případových studií. Forma zkoušky: ústní.
Literatura
  • FORET, Miroslav. Jak komunikovat se zákazníkem : co a jak chci sdělit, jakou cestou, příklady z českého prostředí. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, 200 s. ISBN 8072262929. info
  • SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
  • SEKOT, Aleš a Michael DOLEŽAL. Marketing v kostce. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2002, 104 s. ISBN 80-210-2935-8. info
  • NĚMEC, Petr. Public relations :praxe komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 167 s. ISBN 80-85943-20-4. info
  • HESKOVÁ, Marie. Marketingová komunikace součást marketingového mixu. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2001, 77, 29. ISBN 8024501767. info
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.

PHMA2 Marketing II

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2002
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Michael Doležal (přednášející)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
Út 12:50–14:30 P103
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHMA2/01: Po 13:45–15:20 P303, M. Doležal
PHMA2/02: Út 14:35–16:15 S311, M. Doležal
PHMA2/03: Út 16:20–17:55 S311, M. Doležal
PHMA2/04: St 14:35–16:15 S311, M. Doležal
Předpoklady
PHMARI Marketing I || MAR4 Marketing I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Marketing II (PHMA2) Základní cíl: seznámení se základními principy a praktickými postupy marketingové komunikace firmy a marketingového výzkumu. Výuka navazuje na přednášky a cvičení především Marketing I - Základů marketingového řízení. Vychází z principů a postupů marketingové komunikace. Větší váha je tentokrát kladena na vlastní praktické aplikace konkrétních propagačních a reklamních přístupů, vycházejících právě z koncepce marketingové komunikace. Zahraniční přístupy jsou konfrontovány se současnou situací a praxí v našich reklamních agenturách. Zvláštní pozornost je věnována otázkám praktické spolupráce s reklamní a propagační firmou. V oblasti marketingového výzkumu budou probrány základní metodologické principy výběru vzorku i sběru informací v terénu, včetně jejich statistického zpracování. Marketingový výzkum je chápán jako součást MIS a základní předpoklad marketingové komunikace. Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast při výuce, zpracování a včasné odevzdání seminární práce. Zkouška je ústí a do výsledné známky se započítává také celková aktivní účast na seminářích, včetně kvality seminární práce. Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích a řešení případových studií. Forma zkoušky: ústní.
Literatura
  • FORET, Miroslav. Jak komunikovat se zákazníkem : co a jak chci sdělit, jakou cestou, příklady z českého prostředí. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, 200 s. ISBN 8072262929. info
  • SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
  • SEKOT, Aleš a Michael DOLEŽAL. Marketing v kostce. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2002, 104 s. ISBN 80-210-2935-8. info
  • NĚMEC, Petr. Public relations :praxe komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 167 s. ISBN 80-85943-20-4. info
  • HESKOVÁ, Marie. Marketingová komunikace součást marketingového mixu. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2001, 77, 29. ISBN 8024501767. info
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.

PHMA2 Marketing II

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2001
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Michael Doležal (přednášející)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
Út 12:50–14:25 P102
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHMA2/MA262: Po 9:20–10:55 S313
PHMA2/MA263: Út 14:35–16:10 S311
PHMA2/MA264: Út 16:20–17:55 S311
PHMA2/MA265: St 14:35–16:10 S311
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Marketing II (PHMA2) Základní cíl: seznámení se základními principy a praktickými postupy marketingové komunikace firmy a marketingového výzkumu. Výuka navazuje na přednášky a cvičení především Marketing I - Základů marketingového řízení. Vychází z principů a postupů marketingové komunikace. Větší váha je tentokrát kladena na vlastní praktické aplikace konkrétních propagačních a reklamních přístupů, vycházejících právě z koncepce marketingové komunikace. Zahraniční přístupy jsou konfrontovány se současnou situací a praxí v našich reklamních agenturách. Zvláštní pozornost je věnována otázkám praktické spolupráce s reklamní a propagační firmou. V oblasti marketingového výzkumu budou probrány základní metodologické principy výběru vzorku i sběru informací v terénu, včetně jejich statistického zpracování. Marketingový výzkum je chápán jako součást MIS a základní předpoklad marketingové komunikace. Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast při výuce, zpracování a včasné odevzdání seminární práce. Zkouška je ústí a do výsledné známky se započítává také celková aktivní účast na seminářích, včetně kvality seminární práce. Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích a řešení případových studií. Forma zkoušky: ústní.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.