PHMAEU Marketing v EU

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2004
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PHMAEU/01: St 12:50–14:30 VT206, A. Klapalová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/24, pouze zareg.: 0/24, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/24
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je přiblížit studentům zvláštnosti spojeny s marketingovým managementem, se kterými se podnikatelé setkávají při působení na trzích EU. Kurz vychází z podstaty a principů marketingového managementu, specifik prostředí Evropské unie a fungování zahraničního obchodu. Zápočet bude udělen za aktivní účast na seminářích, na základě splnění vybraného úkolu a jeho prezentace a po dosažení minimálního stanoveného počtu bodů v krátkém zápočtovém testu v písemné formě.
Osnova
  • 1. Specifika marketingu v EU. 2. Historické mezníky vývoje EU. 3. Instituce EU. 4. Podstata fungování jednotného vnitřního trhu. 5. Legislativní aspekty podnikání v EU. 6. Marketingové plánování a marketingové strategie na trzích EU. 7. Marketingové prostředí EU. 8. Specifika marketingového výzkumu na trzích EU. 9. Produkt a produktová politika. 10.Cena a cenová politika. 11. Distribuce a volba distribučních kanálů. 12. Komunikace a komunikační mix.
Literatura
  • KLAPALOVÁ, Alena. Marketing v Evropské unii. první. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 111 s. ISBN 80-210-3072-0. info
Metody hodnocení
udělení zápočtu je podmíněno aktivní účasti na seminářích, řešením případových studií na seminářích, zpracováním seminární práce anebo úspěšným napsáním testu z teoretických znalostí
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis předmětu je omezen na jednu skupinu - 24 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2002, jaro 2003, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009.