KVKAPR_T Komunikace a Public Relations

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková
Rozvrh
Ne 20. 4. 12:50–16:15 T1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Jde o specializační kurs, který se věnuje problematice Public Relations (PR), které se od 80. let 20. století stávají jedním z určujících faktorů úspěšného řízení nejen ziskových, ale i neziskových organizací. Přesto se řada neziskových organizací staví k PR odmítavě. Snahou PR přitom není jen "práce s veřejností", nýbrž komplexní práce s veřejností, čímž se všeobecně rozumí vytváření dobré image, resp. vnímání organizace na veřejnosti. Nástrojem, který je nezbytným předpokladem pro fungující a účinné PR (a mj. i marketingu a fundraisingu), je potom právě komunikace, která má proto v celkové struktuře kursu své místo. Předmět Komunikace a Public Relations je spolu s předmětem Marketing a fundraising pro studenty směru Ekonomika a řízení nestátních neziskových organizací detailnějším rozpracováním předmětu Marketing ve veřejném sektoru I. Cíl Cílem předmětu je seznámit studenty teoreticky i prakticky se základy práce s veřejností, a to tak, že, budou schopni provádět PR-audit organizace.
Osnova
  • Tématický plán tutoriálů: 1. tutoriál Úvodní informace o obsahu kursu a způsobu práce s DSO. Povinná a doporučená literatura. Seznámení se zásadami komunikace a PR ve veřejném sektoru. Zadání 1. POTu –PR-audit vybrané neziskové organizace. 2. tutoriál Konzultace problémů práce s DSO, problémová místa při samostudiu. Seznámení se s akcemi jako hlavními nástroji práce v rámci PR. Zadání 2. POTu – projekt benefiční akce. Tutoriály jsou rozvrhově organizovány do dvou dvouhodinových bloků, podle výše uvedeného tematického plánu. Rozpis tematické náplně jednotlivých tutoriálů dle rozvrhu. Podrobnější studijní harmonogram je obsahem DSO. Harmonogram pro distanční formu studia: 1. týden semestru 1. tutoriál - orientace v DSO, požadavky na zkoušku, literatura 2. – 3. týden samostudium (1. kapitola) 4. - 5. týden samostudium (2. kapitola) 6. – 7. týden samostudium (3. kapitola) , vypracovávání 1. POTu 8. – 9. týden samostudium (4. kapitola) 10. – 11. týden Příprava na on-line test, vypracovávání 2. POTu 12. - 13. týden 2. tutoriál - odevzdávání POTů; opakování celé látky, on-line test
Literatura
Metody hodnocení
K ústní zkoušce je student oprávněn se dostavit při splnění kritéria odevzdání řádně zpracovaných POTů a úspěšného sepsání on-line testu. Zkouška: Ústní část zkoušky je vedena formou diskuse nad zpracovanými POTy. Do celkového hodnocení (výsledné známky) jsou započteny ze 40% výsledky z obou on-line testů. 60% je tvořeno výsledkem ústní zkoušky, přičemž převod procenta (body) na hodnocení a zpět je následující: A 91 – 100 % D 68 – 75 % B 84 – 90 % E 60 – 67 % C 76 – 83 % F méně než 60 %. Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání, zejména používání různých nedovolených pomůcek („taháků“), opisování, vynášení zadání testů a vůbec jednání narušující průběh zkoušky, přeruší učitel zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF. Uvedený postup se vztahuje na všechny aktivity, které vstupují do závěrečného hodnocení předmětu, (POTy, seminární práce, referáty, apod.).
Informace učitele
doporučená literatura: Čepelka, O. a kol.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec : Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6. Pelsmacker, Patric de - Geuens, Maggie - Bergh, Joeri Van den.: Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1. Caywood, C.L.: Public Relations. Řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-886-4.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009.