KVMVS2 Marketing ve veřejném sektoru II.

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková
Rozvrh
So 1. 3. 8:30–11:50 P403, Ne 30. 3. 8:30–11:50 P403, So 19. 4. 16:20–19:30 P403, Ne 18. 5. 14:35–17:55 P403
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Marketing ve veřejném sektoru (PVMAVS) Kurs navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu", marketingovému systému organizace a Fribourskému modelu managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve švýcarském Fribourgu. Dále budou posluchači seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a New Public Managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby především prostřednictvím případových studií naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
Osnova
  • Marketing ve veřejném sektoru (PVMAVS) Předmět navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu", marketingovému systému organizace a Fribourskému modelu managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve švýcarském Fribourgu. Dále budou posluchači seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a New Public Managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby především prostřednictvím případových studií naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
Literatura
  • Hannagan, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor.Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7
  • Janečková, L. Vaštíková, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada 2002, ISNB 80-7169-995-0
Metody hodnocení
Týmová práce - vypracovávání případových studií na seminářích. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
Informace učitele
http://www.econ.muni.cz/~simona
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2009.