MPJ_JII2Sb Jazyk II/2 - Španělština

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/4/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Helena Hušková (přednášející)
Mgr. Petr Koutný (přednášející)
Garance
Mgr. Veronika De Azevedo Camacho, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Ekonomicko-správní fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Skoupá
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MPJ_JII2Sb/1: Po 14:35–16:15 MT205, St 15:30–17:05 MT205, P. Koutný
MPJ_JII2Sb/2: Po 16:20–17:55 MT205, St 17:10–18:40 MT205, P. Koutný
Předpoklady
Zvládnutí jazykových dovedností, které jsou obsahem předcházejících předmětů Jazyk II/A, Jazyk II/B a Jazyk II/1. Student si může oživit své jazykové znalosti vyplněním samovyhodnocovacího online testu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Jazyk II/2 navazuje na kurz Jazyk II/1 a jeho cílem je prohloubení a aktivování všech dovedností v ekonomickém jazyce, které student získal v předcházejícím kurzu. Jde zejména o schopnost prezentace odborných témat a sledování odborných diskusí, schopnost vést jednání v běžném chodu firmy a zpracování náročnějších forem firemní literatury. Po absolvování kurzu bude odborný jazyk otevřeným systémem, který bude student moci rozvíjet podle svého profesního zaměření. Předmět je ukončen písemnou a ústní zkouškou v rozsahu učiva všech čtyř semestrů jazykového programu, včetně přípravných kurzů Jazyk II/A a Jazyk II/B.
Osnova
  • 1. REpaso de las lecciones 9 - 11 (FIESTA). Espanol comercial: La empresa.
  • 2. L 12 - plusquamperfecto. Tema de conversación: En un restaurante. Espanol comercial: La empresa II (sociedades mercantiles).
  • 3. L 12 - concordania de tiempos. Tema de conversación: Comidas y bebidas espanolas. Espanol comercial: Marketing y publicidad.
  • 4. L 13 - condicional. Tema de conversación: Cine, teatro o vídeo.... Espanol comercial: Marketing y publicidad II.
  • 5. L 13 - sin + infinitivo, volver a + infinitivo, artículos. Tema de conversación: Cultura y cine. Espanol comercial: Compras y ventas.
  • 6. L 14 - estar + participio. Tema de conversación: Monumentos y sitios de interés. Espanol comercial: Compras y ventas II.
  • 7. L 14 - llevar + gerundio, después de + infinitivo, posición de los adjetivos. Tema de conversación: La Espana de los curiosos. Espanol comercial: La Banca.
  • 8. L 15 - subjuntivo. Tema de conversación: Espana y sus autonomías. Espanol comercial: La banca II .
  • 9. L 15 - subjuntivo - continuación. Tema de conversación: Gobierno espanol/regiones. Espanol comercial: La Bolsa.
  • 10. L 15 - ir + gerundio, preposiciones. Tema de conversación: América latina. Espanol comercial: La bolsa II (sociedades mercantiles).
  • 11. L 15 - repaso. Tema de conversación: América Latina - continuación. Espanol comercial: Los impuestos y la seguridad social.
  • 12. Repaso L 12 - 15. Espanol comercial: Los impuestos y la seguridad social II.
Literatura
  • MACÍKOVÁ, Olga, Vlasta HLAVIČKOVÁ a Věra ŠPÍGLOVÁ. Španělsko-český a česko-španělský hospodářský slovník. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 426 s. ISBN 80-7238-261-6. info
  • MORENO, Concha. Actividades lúdicas para la clase de espanol :[prácticas interactivas de gramática, vocabularia, expresión oral y escrita]. 1. ed. [Madrid]: Sociedad General Espanola de Librería, 1999, 159 s. ISBN 84-7143-772-4. info
  • PALOMINO, María Ángeles. Dual : pretextos para hablar. 1. ed. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, S.A., 1998, 223 s. : i. ISBN 84-7711-238-X. info
  • PRADA, Marisa de. a Montserrat BOVET. Hablando de Negocios. Nueva edición corregida. Madrid: Edelsa, 1998, 159 s. ISBN 84-7711-240-1. info
  • PRADA, Marisa de a Montserrat BOVET. Hablando de Negocios [cassete, 1998]. Neuva edición. Madrid: Edelsa, 1998, 1 magnetof. ISBN 84-7711--41-. info
  • MANGAS, Gaspar González a Carmen Marcos de la. LOCA. Técnicas de conversación telefónica. 1. ed. Madrid: Edelsa, 1998, 103 s. ISBN 84-7711-184-7. info
  • MONTERO, Justa Carrasco a Lourdes Solé BERNARDINO. Reálie španielsky hovoriacich krajín. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 1997, 79 s. ISBN 80-85784-54-8. info
  • PALOMINO, María Ángeles. Técnicas de correo comercial. Madrid: Edelsa, 1997, 1 magnetof. ISBN 84-7711-186-3. info
  • PALOMINO, María Ángeles. Técnicas de correo comercial. Primera ed. Madrid: Edelsa, 1997, 147 s. ISBN 84-7711-176-6. info
  • FAJARDO, Mercedes a Susana GONZÁLEZ. Marca Registrada :Espańol para los negocios : Cuaderno de ejercicios. Salamanca: Universidad de Salamanca, 1995, 79 s. ISBN 84-294-4335-5. info
  • FAJARDO, Mercedes a Susana GONZÁLEZ. Marca Registrada :Espańol para los negocios : Libro del alumno. Salamanca: Universidad de Salamanca, 1995, 183 s. ISBN 84-294-4229-4. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky :klíč, slovník. 1. vyd. Praha: LEDA, 1994, 119 s. ISBN 80-901664-9-0. info
Metody hodnocení
Předmět je ukončen písemnou a ústní zkouškou v rozsahu učiva všech čtyř semestrů jazykového programu, včetně přípravných kurzů Jazyk II/A a Jazyk II/B. Výuka má formu semináře, požadavky k ukončení předmětu a připuštění ke zkoušce jsou tyto: 80% aktivní účast na seminářích, soustavná průběžná příprava, vypracování zadaných úkolů, seminární práce - sada 3 obchodních dopisů podle vlastního výběru. Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání (tj. používání nedovolených pomůcek, taháků, komunikačních prostředků, focení testů mobilními telefony, domlouvání se s jinými studenty během zkoušky), přeruší učitel zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF.
Vyučovací jazyk
Španělština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.