MPH_MVPS Marketingový výzkum - případové studie

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2013
Rozsah
1/3. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D. (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
Čt 18:00–19:35 P303
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPH_MVPS/01: Pá 9:20–11:00 VT204, K. Kašparová, A. Klapalová, R. Škapa
MPH_MVPS/02: Pá 11:05–12:45 VT204, K. Kašparová, A. Klapalová, R. Škapa
MPH_MVPS/03: Pá 12:50–14:30 VT204, K. Kašparová, A. Klapalová, R. Škapa
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 70 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/70, pouze zareg.: 0/70, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/70
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je úvodem do marketingového výzkumu a jeho metod. Studenti po jeho absolvování budou schopni:
- zpracovat plán výzkumu vzhledem k cílům
- zvolit vhodné metody a nástroje
- aplikovat základní a mírně pokročilé nástroje využívané v marketingovém výzkumu.
Osnova
  • 1. Marketingový výzkum - jako součást marketingového řízení
  • 2. Typy výzkumu
  • 3. Metody a nástroje se zaměřením na kvantitativní přístup
  • 4. Zpracování případové studie.
Literatura
    povinná literatura
  • KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 9788024735276. URL info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 9788073674854. info
    doporučená literatura
  • Wiley International Encyclopedia of Marketing. Edited by Jagdish N. Sheth - Naresh K. Malhotra. Malden: Wiley, 6 sv. ISBN 9781444316568. info
  • MALHOTRA, Naresh K. Marketing research : an applied orientation. 6th ed., Global edition. Boston: Pearson, 2010, 929 s. ISBN 9780136094234. info
  • BEDNARČÍK, Zdeněk. Marketingový výzkum. Vyd. 1. Karviná: Slezská univerzita, 2008, 176 s. ISBN 9788072484898. info
  • HAIR, Joseph F., Robert P. BUSH a David J. ORTINAU. Marketing research : within a changing information environment. 3rd ed. Boston: McGraw-Hill, 2006, xxvii, 700. ISBN 0072830875. info
Výukové metody
Na přednáškách bude stručně představen marketingový výzkum, jeho metody a nástroje a také praktická doporučení vztahující se k realizaci výzkumu. V rámci seminářů studenti zpracují v týmech marketingový výzkum, ve kterém aplikují poznatky z výuky a samostudia.
Metody hodnocení
Podmínkou ukončení předmětu je získání minimálně 60 % bodů v testu teoretických poznatků a současně získání známky A-E ze seminární práce. Konečné hodnocení je stanoveno váženým průměrem známek ze závěrečného testu (váha 0,33) a seminární práce (váha 0,67).
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.