PHSTRP Strategické řízení podniku

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2005
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
St 10:15–11:00 P103
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHSTRP/1: St 12:00–12:45 P103, V. Záthurecký
PHSTRP/2: St 12:50–13:35 P103, V. Záthurecký
PHSTRP/3: St 11:05–11:50 P103, V. Záthurecký
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 84 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/84, pouze zareg.: 0/84, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/84
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Strategické řízení podniku (PHSTRP) Cílem předmětu je seznámení s funkcí, podstatou a metodami strategického řízení podniku. Problematika je zaměřena zejména na vymezení pojetí strategie podniku a jeho strategických cílů, strategickou diagnostiku, monitorování okolí podniku a prognózování jeho vývoje. Pozornost je věnována popisu podstaty a možnosti aplikace jednotlivých metod formulace a hodnocení podnikové strategie. Jde zejména o metody umožňující podniku analyzovat odvětví ve kterém podniká a předpovídat jeho budoucí vývoj, porozumět konkurentům, pochopit vlastní pozici a tuto analýzu převést do konkurenční strategie konkrétního podnikání. Pozornost je věnována též vlivu konkurenční strategie na vnitřní prostředí podniku a jeho změny. Předmět sestává z přednášek a seminářů. Na seminářích jde o procvičování tvorby strategií formou případových studií. Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích. Forma zkoušky: ústní.
Literatura
  • KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení : teorie pro praxi. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2002, xii, 172. ISBN 807179578X. info
  • BARTES, František. Konkurenční strategie firmy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1997, 124 s. ISBN 80-85943-41-7. info
  • HRON, Jan, Ivana TICHÁ a Jan DOHNAL. Strategické řízení. 2. vyd. Praha: Česká zemědělská univerzita, 1995, 221 s. ISBN 80-213-0255-0. info
  • SCHOLES, Kevan. Cesty k úspěšnému podniku : stanovení cíle, techniky rozhodování. Edited by Gerry Johnson. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxviii, 80. ISBN 8072262203. info
  • PORTER, Michael E. Konkurenční strategie :metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Translated by Karel Kvapil. Praha: Victoria Publishing, 1994, xv, 403 s. ISBN 80-85605-11-2. info
  • STADLER, Susanne. Strategický management :nástroje, aplikace. Translated by Magda Schulmeisterová. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 258 s. ISBN 802102304X. info
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.