KRMACR Marketing cestovního ruchu

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2006
Rozsah
0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Šauer, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. RNDr. Milan Viturka, CSc.
Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Klára Viturková
Předpoklady
základy cestovního ruchu jsou výhodou
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je obsahově zaměřen na získání dovedností k vypracování marketingové strategie destinace. V rámci předmětu jsou podány informace o analýze vnějšího a vnitřního prostředí destinace, segmentaci trhu, misi a marketingových cílech destinace, marketingové strategii a marketingovém mixu. Pozornost je věnována také otázkám kontroly a rozpočtování marketingové strategie.
Osnova
  • Marketing a cestovní ruch; Marketingový informační systém a marketingový výzkum; Marketingová analýza; Marketingové cíle a mise destinace; Segmentace trhu; Marketingová strategie - cílení a umisťování produktů; Marketingový mix I (Tvorba tržní nabídky destinace); Marketingový mix II (Propagace destinace); Marketingový mix III; Internet jako nástroj marketingu; Marketingové rozpočtování a kontrola; Marketing v ostatních sektorech cestovního ruchu - jejich specifika
Literatura
  • VYSTOUPIL, Jiří a Martin ŠAUER. Atlas cestovního ruchu České republiky. In IX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Brno: ESF MU, 2006, s. 263-267. ISBN 8021041552. info
Metody hodnocení
Hodnocení se skládá z odevzdání vypracovaného seminární práce v požadované kvalitě a daném termínu (odevzdání seminární práce je podmínkou k připuštění ke zkoušce) a z úspěšného absolvování zkoušky/testu. Je na úvaze vyučujícího zda závěrečná zkouška bude mít formu ústní, písemnou či kombinovanou.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 8 hodin.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2007.