BKV_MVVS Marketing ve veřejném sektoru

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Kociánová
Rozvrh
So 24. 10. 16:20–19:35 P103
Předpoklady
Předmět je určen pro kombinované bakalářské studenty oboru Veřejná ekonomika a správa a Management v kultuře.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na poznatky získané studiem předmětů Veřejná ekonomie a Ekonomika veřejného sektoru. Cílem předmětu je vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje marketingové komunikaci, a to s akcentem na reklamu a sponzorství. Pozornost je věnována také fundraisingu jako základnímu nástroji k získávání zdrojů pro činnost neziskových organizací, okrajově pak také novým trendům v řízení veřejných institucí, a konečně i strategickému plánování, tak významnému při řízení jakékoli organizace, tedy i té působící ve veřejném sektoru. Cílem předmětu je osvojit si základní marketingové dovednosti při přípravě podkladů marketingového plánování (POT).
Osnova
  • Tématický plán tutoriálu:
  • Informace o zakončení předmětu, literatura a časový plán.
  • Aktivní příprava na zpracování POTu - týmová práce na okruzích:
  • Matice šíře sortimentu
  • Positioning a Repositioning
  • SWOT analýza vybrané organizace
  • Marketingové strategické plánování - Ansoffova matice
  • Komunikační audit
  • Mediální plán
  • Fundraisingový audit
  • Plán sponzorství
Literatura
  • Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektorou. Brno: MU, 2007. DSO a elektronická skripta.
  • REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru : základy ekonomiky, teorie a řízení. 2. aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2007, 187 s. ISBN 9788086929255. info
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
  • SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
  • HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
Metody hodnocení
Závěrečný on-line písemný test a závěrečná práce, resp. POT u vybrané organizace veřejného sektoru.
Struktura POTu:
Matice šíře sortimentu
Positioning a Repositioning
SWOT analýza vybrané organizace
Marketingové strategické plánování - Ansoffova matice
Komunikační audit
Mediální plán
Fundraisingový audit
Plán sponzorství
Informace učitele
Tutoriál je rozvrhově organizován do jednoho čtyřhodinového bloku. Studentům představena struktura kurzu, požadavky na absolvování a způsob vzájemné komunikace během semestru.
Tutorial is scheduled in one four-hour block. Students learn about the structure of the course, requirements for passing the course and the way of mutual communication during the semester.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět KVMVS2,PVMAVS.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.