MKH_MAKK Marketingová komunikace

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2019
Rozsah
26/0/0. tutoriál 16 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (přednášející)
Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D. (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
So 19. 10. 16:00–19:50 P101, So 23. 11. 16:00–19:50 P101, So 14. 12. 12:00–19:50 P101
Předpoklady
Ačkoliv tento předmět nemá žádné prerekvizity, je znalost základních pojmů a konceptů v marketingu a marketingovém výzkumu výhodou.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout znalosti a schopnosti studentů v oblasti marketingové komunikace tak, aby byli schopni po jeho absolvování samostatně vytvářet komunikační plán pro konkrétní subjekt.
Výstupy z učení
Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
- formulovat pravidla používání značky v rámci podnikového portfolia;
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán a obhájit své řešení;
- vytvořit prezentaci v programu Microsoft Office PowerPoint a vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku.
Osnova
  • Předmět se skládá ze 4 bloků výuky (setkání) a samostudia. Na setkáních budou do větší hloubky probírána vybraná témata. Ostatní témata budou předmětem samostudia. Na setkáních budou také obhajovány POTy.

    Osnova témat:
  • - komunikační modely;
  • - modely hierarchie účinků;
  • - řízení značky;
  • - integrovaná marketingová komunikace;
  • - Direct Marketing;
  • - podpora prodeje;
  • - reklama;
  • - Public Relations.
Literatura
    povinná literatura
  • CAMPBELL, Richard, Christopher MARTIN a Bettina FABOS. Media & Culture 2016 Update: Mass Communication in a Digital Age. 10th Edition. Bedford/St. Martin's, 2016, 672 s. ISBN 1-4576-6874-2. info
  • PERLOFF, Richard. The Dynamics of Persuasion: Communication and Attitudes in the Twenty-First Century (Routledge Communication Series). 6th Edition. Routledge, 2017, 648 s. ISBN 1-138-10033-1. info
  • MILLER, Donald. Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen. HarperCollins Leadership, 2017, 240 s. ISBN 0-7180-3332-9. info
  • EDWARDS, Ray. How to Write Copy That Sells: The Step-By-Step System for More Sales, to More Customers, More Often. Reprint edition. Morgan James Publishing, 2016, 186 s. ISBN 1-61448-502-X. info
  • KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace : jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 9788024735412. info
  • KAŠPAROVÁ, Klára. Cvičebnice do předmětu Marketing 2. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015. info
    doporučená literatura
  • KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 9788024714813. info
  • KOPECKÝ, Ladislav. Public relations : dějiny, teorie, praxe. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 238 s. ISBN 9788024742298. URL info
  • ADAMSON, Allen P. Jednoducho značka Brand Simple : ako najlepšie značky stavili na jednoduchosť a uspeli. Bratislava: Eastone Books, 2011, xxiv, 212. ISBN 9788081091759. info
Výukové metody
Přímá výuka je rozdělena do 4 setkání. Obsah prvního setkání a vždy první poloviny dalších setkání je založen na výukové metodě přednáška (konkrétně na slovní a diskusní metodě výuky). Druhá polovina druhého a následných setkání je založena výukové metodě seminář (konkrétně na situační a inscenační metodě výuky), což má za cíl propojit kognitivní učení s učením sociálním. Při prezentacích projektů jednotlivých týmů se navíc využívá mechanismu nápodoby.

Metody hodnocení
Závěrečný písemný test (kombinace otázek s otevřenými a uzavřenými odpověďmi), týmový projekt a jeho obhajoba ve 2 kolech.

Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.

Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021.