FI:DUCIT Teaching Lab - Informace o předmětu
DUCIT Teaching Lab
Fakulta informatikyjaro 2024
- Rozsah
- 0/2/1. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- RNDr. Tomáš Effenberger, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Foltýnek, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Martin Jonáš, Ph.D. (přednášející)
Bc. Marek Macho (přednášející)
Mgr. Lucia Hradecká (přednášející)
RNDr. Martin Ukrop, Ph.D. (přednášející)
Ondřej Hrdlička (pomocník) - Garance
- Mgr. Tomáš Foltýnek, Ph.D.
Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: Mgr. Tomáš Foltýnek, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 14:00–15:50 A220
- Předpoklady
- SOUHLAS
Student vede alespoň jednu hodinu výuky každý týden. Předmět si mohou zapisovat studenti bakalářského, magisterského i doktorského studia. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 17/24, pouze zareg.: 2/24, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/24
Jiné omezení: Učitel omezuje zápis na studenty, kteří aktuálně vedou cvičení. - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Rozvinout kompetence pro vedení přínosných cvičení.
- Výstupy z učení
- Student se zlepší v následujících schopnostech:
- vysvětlovat látku přínosným způsobem;
- interagovat se skupinou způsobem, který studenty aktivně zapojuje;
- zadávat jasné úlohy a měnit jejich obtížnost podle potřeby;
- pomáhat zaseknutým studentům a podpořit jejich přemýšlení;
- poskytovat užitečnou zpětnou vazbu;
- nastavovat žádoucí normy ve výuce;
- dál se zlepšovat skrze reflexi vlastní výuky. - Osnova
- Dobrá první hodina
- Interakce se skupinou a s jednotlivci
- Cíle hodin a příprava na výuku
- Jak funguje učení
- Vysvětlování a prezentační dovednosti
- Hodnocení a zpětná vazba
- Motivace studentů
- Strukturování hodiny
- Vyučovací metody a typy úloh
- Zadávání a obtížnost úloh
- Etická dilemata
- Literatura
- doporučená literatura
- WILSON, Greg. Teaching Tech Together: How to Make Your Lessons Work and Build a Teaching Community around Them. 1st Edition. Chapman and Hall/CRC. 248 s. ISBN 978-0-367-35297-4. 2019. Full version of the book available online. info
- MCKEACHIE, Wilbert James, Marilla D. SVINICKI a David NICOL. McKeachie's teaching tips : strategies, research, and theory for college and university teachers. 13th ed. Belmont: Wadsworth. xxv, 388. ISBN 9780495809296. 2011. info
- AMBROSE, Susan A. How learning works : seven research-based principles for smart teaching. Edited by Richard E. Mayer. 1st ed. San Francisco, CA: Jossey-Bass. xxii, 301. ISBN 9780470484104. 2010. info
- WEINSTEIN, Yana, Megan SUMERACKI a Oliver CAVIGLIOLI. Understanding how we learn : a visual guide. First edition. Abingdon: Routledge. x, 165. ISBN 9781138561724. 2019. info
- BAIN, Ken. What the best college teachers do. Cambridge, Mass.: Harvard University Press. 207 p. ISBN 9780674013254. 2004. info
- Výukové metody
- Interaktivní výklad, diskuze ve skupinách, rozbor modelových situací a případových studií, praktický trénink dovedností, hospitace, reflexe své výuky.
- Metody hodnocení
- Požadavkem k zápočtu je aktivní účast na hodinách, hospitace (poskytnutí zpětné vazby na výuku jiného cvičícího) a portfolio dokumentující práci na své kompetenci učit (např. zápisy z četby, reflexe své výuky).
- Informace učitele
- Mohlo by vás zajímat také XS450 Komunikační trénink, XS451 Komunikační trénink 2, XS020 Inspiratorium pro učitele, F2452 Inspiratorium pro učitele 2 a XS350 Práce se skupinovou dynamikou a PAM135 Lektorské minimum.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2024/DUCIT