VV036 Tvorba 3D charakteru II

Fakulta informatiky
jaro 2014
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (přednášející)
RNDr. Igor Chalás (cvičící)
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VV036/01: Út 8:00–9:50 C403, J. Chmelík
VV036/02: Út 10:00–11:50 C403, H. Lukášová
VV036/03: Út 12:00–13:50 C403, H. Lukášová
VV036/04: Út 14:00–15:50 C403, I. Chalás
Předpoklady
SOUHLAS
VV035
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50
Mateřské obory/plány
předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Navazuje na Tvorbu 3D charakteru I. Hlavním cílem kurzu je vystihnutí charakteru; studenti samostatně pracují s proporcemi člověka, typologií, deformacemi atp. v 3D modelovacích programech.Práce na samostatných projektech je doplněna o přednášky týkající se záměrné deformace a idealizace lidské figury, kráse a módě, kombinování atropomorfních a zoomorfních znaků v rámci tvorby charakteru. Studenti jsou vedeni k samostatné tvůrčí práci. Důležitou součástí je i zvladnutí přípravy virtuálního modelu pro převedení do materiálu metodou rychlého prototypování (STL Check, retopologizace, optimalizace).
Osnova
  • Typologie lidské figury.
  • Růstová období. Individualia a karikatura.
  • Idealizace lidského těla a oděv.
  • Zvířecí anatomie.
  • Vytvoření charakteru na základě dosavadních znalostí.
  • Dokončení 3D modelu postavy z předešlého semestru.
  • Tvorba Hight Poly modelu
  • Základy animace
  • Příprava modelu pro realizaci metodou rychlého prototypování.
Literatura
    povinná literatura
  • KŘÍŽ, Jan. Mistrovství v 3ds Max : [kompletní průvodce profesionálního grafika]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 1151 s. ISBN 9788025124642. info
  • ROBINSON, Josh. Essential 3ds Max 8. Plano: Wordware Publishing, 2006, x, 406. ISBN 1556224850. info
    doporučená literatura
  • ZRZAVÝ, Josef. Anatomie pro výtvarníky. Edited by Jiří Běhounek - Milan Kopřiva. Vydání 1. Praha: Avicenum, 1977, 400 stran. URL info
  • FEHÉR, György a András SZUNYOGHY. Anatomie pro výtvarníky :člověk : zvířata : srovnávací studie. 1. vyd. Praha: Slovart, 1999, 603 s. ISBN 80-7209-180-8. info
  • THALER, Peter. Pictoplasma. Berlin: Gestalten Verlag, 2001, 216 s. ISBN 3-931126-58-7. info
  • THALER, Peter. Pictoplasma. London: Gestalten Verlag, 2003, 223 s. ISBN 3-89955-021-8. info
  • Exposé 8 : finest digital art in the known universe. Edited by Daniel Wade. Adelaide: Ballistic publishing, 2010, 239 s. ISBN 9781921002830. info
  • STEEN, Joep van der a Ted BOARDMAN. Rendering with mental ray and 3Ds Max. 2nd ed. Oxford: Focal Press, 2010, xi, 253. ISBN 9780240812373. info
  • DRAPER, Pete. Deconstructing the elements with 3ds max : create natural fire, earth, air and water without plug-ins. 3rd ed. Oxford: Focal, 2009, xxi, 321. ISBN 0240521269. info
  • Exposé 7 : finest digital art in the known universe. Edited by Daniel Wade - Paul Hellard - Mark Snoswell. 1st ed. Mylor: Ballistic publishing, 2009, 223 s. ISBN 9781921002632. info
  • BROOKER, Darren. Essential CG lighting techniques with 3ds max. 3rd ed. Burlington, MA: Focal Press, 2008, xi, 397. ISBN 9780240521176. info
  • Exposé 6 : finest digital art in the known universe. Edited by Daniel Wade - Paul Hellard - Mark Snoswell. 1st ed. Mylor: Ballistic publishing, 2008, 223 s. ISBN 9781921002519. info
  • Exposé 5 : finest digital art in the known universe. Edited by Daniel Wade - Paul Hellard - Mark Snoswell. 1st ed. Mylor: Ballistic publishing, 2007, 223 s. ISBN 9781921002434. info
  • Exposé 3 : finest digital art in the known universe. Edited by Daniel Wade - Paul Hellard - Mark Snoswell - Leonard Teo. 2nd ed. Mylor: Ballistic publishing, 2006, 207 s. ISBN 1921002158. info
  • Exposé 4 : finest digital art in the known universe. Edited by Daniel Wade - Paul Hellard - Mark Snoswell - Leonard Teo. 1st ed. Mylor: Ballistic publishing, 2006, 223 s. ISBN 1921002301. info
  • Exposé 2 : finest digital art in the known universe. Edited by Mark Snoswell - Leonard Teo - Daniel Wade. 2nd ed. Mylor: Ballistic publishing, 2005, 192 s. ISBN 0975096575. info
  • STEED, Paul. Animace postav : 3ds max a character studio. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, xviii, 333. ISBN 8025100308. info
  • RICHTR, Tomáš. Nástroje profesionální 3D animace. Brno, 2002, 29 s. info
    neurčeno
  • CUSSON, Roger a Jamie CARDOSO. Realistic architectural visualization with 3ds max and mental ray. 2nd ed. Burlington, MA: Focal Press, 2010, xv, 280. ISBN 0240812298. info
Výukové metody
Práce na samostných projektech pod dozorem pedagoga,přednášky týkající se možností interpretace charakteru.
Metody hodnocení
Přednáška a cvičení ve studiu, práce v 3D programech. Zkouška. Zkouška probíhá formou závěrečné práce, student konzultuje s pedagogem i mimo semetr ve zkouškovém období v předem stanovených termínech. Hodnocena je koncepce, zvládnutí softwarového nástroje a celková výtvarná úroveň.
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/www/26724/index.html
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.