VV068 Concept and Intermedia II
Fakulta informatikyjaro 2021
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučováno online. - Vyučující
- MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
- Garance
- doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VV068/01: St 12:00–13:50 Virtuální místnost, A. Boček Ronovská
- Předpoklady
- SOUHLAS
Prerequisite: VV067 Conceptual and Intermedia Art I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 70 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The combination of lectures and students work on their own or commonly given projects under the supervision of the teacher. He/she also brings the themes to be worked on with the explanation of possible strategies. The teacher will discuss specific problems which different types of the project brings up individually. The teacher works individually with the student and motivates them to work creatively. Students are expected to incorporate the knowledge of digital media they are familiar with (photography, audiovisual techniques, 3D modeling, manipulation of the digital image, vector graphic, drawing etc.) Students will consult with the teacher, study material will be recommended. Finished projects will be presented publicly such as projections, exhibitions, documentation.
- Výstupy z učení
- Gain knowledge allows students to work in multimedia space, for broadcasting companies, museums, advertising companies, etc. A student will be able to pick the optimal solution related to audio-visual project respecting the team spirit.
- Osnova
- Illusion, reality, indifferent spaces
- Performance and action, movement and visual interaction in the space
- Bricolage object and installation (incorporating found and untraditional materials)
- Opposites, work in contradicting formats
- Vanitas and the fourth dimension: timeline and ephemeral moment
- Author's film, collective project, teamwork
- Literatura
- povinná literatura
- PAUL, Christiane. Digital art. Rev. and expanded ed. London: Thames & Hudson, 2008, 256 s. ISBN 9780500203989. info
- Art incorporatedthe story of contemporary art. Edited by Julian Stallabrass. New York: Oxford University Press, 2004, [viii], 22. ISBN 0192801651. info
- doporučená literatura
- Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
- TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2006, 95 s. ISBN 3822830410. info
- GREENE, Rachel. Internet art. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2004, 224 s. ISBN 0500203768. info
- Výukové metody
- The combination of lectures and students work on their own or commonly given projects under the supervision of the teacher. He/she also brings the themes to be worked on with the explanation of possible strategies. The teacher will discuss specific problems which different types of the project brings up individually. The teacher works individually with the student and motivates them to work creatively. Students are expected to incorporate the knowledge of digital media they are familiar with (photography, audiovisual techniques, 3D modeling, manipulation of the digital image, vector graphic, drawing etc.) Students will consult with the teacher, study material will be recommended. Finished projects will be presented publicly such as projections, exhibitions, documentation.
- Metody hodnocení
- Lecture and exercise, colloquium.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
VV068 Concept and Intermedia II
Fakulta informatikyjaro 2020
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
- Garance
- doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VV068/01: Po 17. 2. až Pá 15. 5. Po 10:00–11:50 C403, A. Boček Ronovská
- Předpoklady
- SOUHLAS
Prerequisite: VV067 Conceptual and Intermedia Art I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 70 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The combination of lectures and students work on their own or commonly given projects under the supervision of the teacher. He/she also brings the themes to be worked on with the explanation of possible strategies. The teacher will discuss specific problems which different types of the project brings up individually. The teacher works individually with the student and motivates them to work creatively. Students are expected to incorporate the knowledge of digital media they are familiar with (photography, audiovisual techniques, 3D modeling, manipulation of the digital image, vector graphic, drawing etc.) Students will consult with the teacher, study material will be recommended. Finished projects will be presented publicly such as projections, exhibitions, documentation.
- Výstupy z učení
- Gain knowledge allows students to work in multimedia space, for broadcasting companies, museums, advertising companies, etc. A student will be able to pick the optimal solution related to audio-visual project respecting the team spirit.
- Osnova
- Illusion, reality, indifferent spaces
- Performance and action, movement and visual interaction in the space
- Bricolage object and installation (incorporating found and untraditional materials)
- Opposites, work in contradicting formats
- Vanitas and the fourth dimension: timeline and ephemeral moment
- Author's film, collective project, teamwork
- Literatura
- povinná literatura
- PAUL, Christiane. Digital art. Rev. and expanded ed. London: Thames & Hudson, 2008, 256 s. ISBN 9780500203989. info
- Art incorporatedthe story of contemporary art. Edited by Julian Stallabrass. New York: Oxford University Press, 2004, [viii], 22. ISBN 0192801651. info
- doporučená literatura
- Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
- TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2006, 95 s. ISBN 3822830410. info
- GREENE, Rachel. Internet art. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2004, 224 s. ISBN 0500203768. info
- Výukové metody
- The combination of lectures and students work on their own or commonly given projects under the supervision of the teacher. He/she also brings the themes to be worked on with the explanation of possible strategies. The teacher will discuss specific problems which different types of the project brings up individually. The teacher works individually with the student and motivates them to work creatively. Students are expected to incorporate the knowledge of digital media they are familiar with (photography, audiovisual techniques, 3D modeling, manipulation of the digital image, vector graphic, drawing etc.) Students will consult with the teacher, study material will be recommended. Finished projects will be presented publicly such as projections, exhibitions, documentation.
- Metody hodnocení
- Lecture and exercise, colloquium.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
VV068 Konceptuální a intermediální tvorba II
Fakulta informatikyjaro 2019
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VV068/01: Čt 21. 2. až Čt 16. 5. Čt 12:00–13:50 C403, A. Boček Ronovská
VV068/02: Čt 21. 2. až Čt 16. 5. Čt 14:00–15:50 C403, A. Boček Ronovská - Předpoklady
- SOUHLAS
Prerekvizita - VV067 Konceptuální a intermediální tvorba I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 33 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptuálními postupy v tvůrčím procesu, rozšířit jejich tvorbu o nové přístupy a využít intermediálních možností. Vedle práce na projektech pod odborným vedením pedagoga bude výuka doplňována přednáškami s cílem prohloubit jejich znalosti v této oblasti umění, orientovat se v současném i minulém dění v uměleckém prostoru. Tento předmět je završením dosavadních dovedností nabitých v předešlých předmětech – Fotografie, Animace, Architektonický prostor, Výtvarná anatomie, (Tvorba 3D charakteru), Video a film, Večerní kresby a Grafickém designu (3 předměty). Nabyté dovednosti mohou pak studenti v praxi uplatnit v rámci tvorby multimediálních projektů pro reklamu, televizi, prezentace, muzejní instalace atp. Předmět vede k pohotové volbě optimálního řešení a zároveň k týmové práci.
- Osnova
- Iluze, realita, indiferentní prostory
- Performance a akce, pohyb a vizuální interakce v prostoru
- Brikoláž, objekty a instalace (využití nalezených i netradičních materiálů)
- Oposita, práce v protichůdném formátu
- Vanitas a čtvrtý rozměr: časová linka a pomíjení
- Autorský film, společný projekt, týmová spolupráce
- Literatura
- povinná literatura
- PAUL, Christiane. Digital art. Rev. and expanded ed. London: Thames & Hudson, 2008, 256 s. ISBN 9780500203989. info
- Art incorporatedthe story of contemporary art. Edited by Julian Stallabrass. New York: Oxford University Press, 2004, [viii], 22. ISBN 0192801651. info
- doporučená literatura
- Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
- TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2006, 95 s. ISBN 3822830410. info
- GREENE, Rachel. Internet art. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2004, 224 s. ISBN 0500203768. info
- Výukové metody
- Kombinace přednášek a práce studentů na autorských i společných projektech pod vedením pedagoga, který zadává téma a možnosti postupů, vede studenty s individuálně citlivým přístupem. Motivace studentů k tvůrčímu přístupu a akcent na proces tvorby. Využití možnosti práce s médii již studentům známým (fotografie, audiovizuální technika, práce v 3D modelovacích programech, manipulace fotografie, vektorová grafika, kresba atd.). Konzultace s pedagogem, využití studijních materiálů. Veřejná prezentace vizuálních výstupů, projektů a dokumentace.
- Metody hodnocení
- Přednáška a cvičení ve studiu; kolokvium
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
VV068 Konceptuální a intermediální tvorba II
Fakulta informatikyjaro 2018
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VV068/01: Út 12:00–13:50 C403, A. Boček Ronovská
VV068/02: Út 14:00–15:50 C403, A. Boček Ronovská - Předpoklady
- SOUHLAS
Prerekvizita - VV067 Konceptuální a intermediální tvorba I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 33 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptuálními postupy v tvůrčím procesu, rozšířit jejich tvorbu o nové přístupy a využít intermediálních možností. Vedle práce na projektech pod odborným vedením pedagoga bude výuka doplňována přednáškami s cílem prohloubit jejich znalosti v této oblasti umění, orientovat se v současném i minulém dění v uměleckém prostoru. Tento předmět je završením dosavadních dovedností nabitých v předešlých předmětech – Fotografie, Animace, Architektonický prostor, Výtvarná anatomie, (Tvorba 3D charakteru), Video a film, Večerní kresby a Grafickém designu (3 předměty). Nabyté dovednosti mohou pak studenti v praxi uplatnit v rámci tvorby multimediálních projektů pro reklamu, televizi, prezentace, muzejní instalace atp. Předmět vede k pohotové volbě optimálního řešení a zároveň k týmové práci.
- Výstupy z učení
- Realizace studentských projektů
- Osnova
- Iluze, realita, indiferentní prostory
- Performance a akce, pohyb a vizuální interakce v prostoru
- Brikoláž, objekty a instalace (využití nalezených i netradičních materiálů)
- Oposita, práce v protichůdném formátu
- Vanitas a čtvrtý rozměr: časová linka a pomíjení
- Autorský film, společný projekt, týmová spolupráce
- Literatura
- povinná literatura
- PAUL, Christiane. Digital art. Rev. and expanded ed. London: Thames & Hudson, 2008, 256 s. ISBN 9780500203989. info
- Art incorporatedthe story of contemporary art. Edited by Julian Stallabrass. New York: Oxford University Press, 2004, [viii], 22. ISBN 0192801651. info
- doporučená literatura
- Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
- TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2006, 95 s. ISBN 3822830410. info
- GREENE, Rachel. Internet art. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2004, 224 s. ISBN 0500203768. info
- Výukové metody
- Kombinace přednášek a práce studentů na autorských i společných projektech pod vedením pedagoga, který zadává téma a možnosti postupů, vede studenty s individuálně citlivým přístupem. Motivace studentů k tvůrčímu přístupu a akcent na proces tvorby. Využití možnosti práce s médii již studentům známým (fotografie, audiovizuální technika, práce v 3D modelovacích programech, manipulace fotografie, vektorová grafika, kresba atd.). Konzultace s pedagogem, využití studijních materiálů. Veřejná prezentace vizuálních výstupů, projektů a dokumentace.
- Metody hodnocení
- Přednáška a cvičení ve studiu; kolokvium
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
VV068 Konceptuální a intermediální tvorba II
Fakulta informatikyjaro 2017
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VV068/01: Po 10:00–11:50 C416, Po 10:00–11:50 C403, A. Boček Ronovská
VV068/02: Čt 12:00–13:50 C416, Čt 12:00–13:50 C403, A. Boček Ronovská - Předpoklady
- SOUHLAS
Prerekvizita - VV067 Konceptuální a intermediální tvorba I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 33 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptuálními postupy v tvůrčím procesu, rozšířit jejich tvorbu o nové přístupy a využít intermediálních možností. Vedle práce na projektech pod odborným vedením pedagoga bude výuka doplňována přednáškami s cílem prohloubit jejich znalosti v této oblasti umění, orientovat se v současném i minulém dění v uměleckém prostoru. Tento předmět je završením dosavadních dovedností nabitých v předešlých předmětech – Fotografie, Animace, Architektonický prostor, Výtvarná anatomie, (Tvorba 3D charakteru), Video a film, Večerní kresby a Grafickém designu (3 předměty). Nabyté dovednosti mohou pak studenti v praxi uplatnit v rámci tvorby multimediálních projektů pro reklamu, televizi, prezentace, muzejní instalace atp. Předmět vede k pohotové volbě optimálního řešení a zároveň k týmové práci.
- Osnova
- Iluze, realita, indiferentní prostory
- Performance a akce, pohyb a vizuální interakce v prostoru
- Brikoláž, objekty a instalace (využití nalezených i netradičních materiálů)
- Oposita, práce v protichůdném formátu
- Vanitas a čtvrtý rozměr: časová linka a pomíjení
- Autorský film, společný projekt, týmová spolupráce
- Literatura
- povinná literatura
- PAUL, Christiane. Digital art. Rev. and expanded ed. London: Thames & Hudson, 2008, 256 s. ISBN 9780500203989. info
- Art incorporatedthe story of contemporary art. Edited by Julian Stallabrass. New York: Oxford University Press, 2004, [viii], 22. ISBN 0192801651. info
- doporučená literatura
- Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
- TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2006, 95 s. ISBN 3822830410. info
- GREENE, Rachel. Internet art. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2004, 224 s. ISBN 0500203768. info
- Výukové metody
- Kombinace přednášek a práce studentů na autorských i společných projektech pod vedením pedagoga, který zadává téma a možnosti postupů, vede studenty s individuálně citlivým přístupem. Motivace studentů k tvůrčímu přístupu a akcent na proces tvorby. Využití možnosti práce s médii již studentům známým (fotografie, audiovizuální technika, práce v 3D modelovacích programech, manipulace fotografie, vektorová grafika, kresba atd.). Konzultace s pedagogem, využití studijních materiálů. Veřejná prezentace vizuálních výstupů, projektů a dokumentace.
- Metody hodnocení
- Hodnotí se celková uroveň realizovaných projektů prezentovaných studenty.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
VV068 Konceptuální a intermediální tvorba II
Fakulta informatikyjaro 2015
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VV068/01: Po 10:00–11:50 C416, Po 10:00–11:50 C403, A. Boček Ronovská
VV068/02: Po 12:00–13:50 C403, Po 12:00–13:50 C416, A. Boček Ronovská - Předpoklady
- SOUHLAS
Prerekvizita - VV067 Konceptuální a intermediální tvorba I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptuálními postupy v tvůrčím procesu, rozšířit jejich tvorbu o nové přístupy a využít intermediálních možností. Vedle práce na projektech pod odborným vedením pedagoga bude výuka doplňována přednáškami s cílem prohloubit jejich znalosti v této oblasti umění, orientovat se v současném i minulém dění v uměleckém prostoru. Tento předmět je završením dosavadních dovedností nabitých v předešlých předmětech – Fotografie, Animace, Architektonický prostor, Výtvarná anatomie, (Tvorba 3D charakteru), Video a film, Večerní kresby a Grafickém designu (3 předměty). Nabyté dovednosti mohou pak studenti v praxi uplatnit v rámci tvorby multimediálních projektů pro reklamu, televizi, prezentace, muzejní instalace atp. Předmět vede k pohotové volbě optimálního řešení a zároveň k týmové práci.
- Osnova
- Iluze, realita, indiferentní prostory
- Performance a akce, pohyb a vizuální interakce v prostoru
- Brikoláž, objekty a instalace (využití nalezených i netradičních materiálů)
- Oposita, práce v protichůdném formátu
- Vanitas a čtvrtý rozměr: časová linka a pomíjení
- Autorský film, společný projekt, týmová spolupráce
- Literatura
- povinná literatura
- PAUL, Christiane. Digital art. Rev. and expanded ed. London: Thames & Hudson, 2008, 256 s. ISBN 9780500203989. info
- Art incorporatedthe story of contemporary art. Edited by Julian Stallabrass. New York: Oxford University Press, 2004, [viii], 22. ISBN 0192801651. info
- doporučená literatura
- Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
- TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2006, 95 s. ISBN 3822830410. info
- GREENE, Rachel. Internet art. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2004, 224 s. ISBN 0500203768. info
- Výukové metody
- Kombinace přednášek a práce studentů na autorských i společných projektech pod vedením pedagoga, který zadává téma a možnosti postupů, vede studenty s individuálně citlivým přístupem. Motivace studentů k tvůrčímu přístupu a akcent na proces tvorby. Využití možnosti práce s médii již studentům známým (fotografie, audiovizuální technika, práce v 3D modelovacích programech, manipulace fotografie, vektorová grafika, kresba atd.). Konzultace s pedagogem, využití studijních materiálů. Veřejná prezentace vizuálních výstupů, projektů a dokumentace.
- Metody hodnocení
- Přednáška a cvičení ve studiu; kolokvium
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
VV068 Konceptuální a intermediální tvorba II
Fakulta informatikyjaro 2014
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VV068/01: Út 16:00–17:50 C403, Út 16:00–17:50 C416, A. Boček Ronovská
VV068/02: Út 18:00–19:50 C403, Út 18:00–19:50 C416, A. Boček Ronovská - Předpoklady
- SOUHLAS
Prerekvizita - VV067 Konceptuální a intermediální tvorba I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptuálními postupy v tvůrčím procesu, rozšířit jejich tvorbu o nové přístupy a využít intermediálních možností. Vedle práce na projektech pod odborným vedením pedagoga bude výuka doplňována přednáškami s cílem prohloubit jejich znalosti v této oblasti umění, orientovat se v současném i minulém dění v uměleckém prostoru. Tento předmět je završením dosavadních dovedností nabitých v předešlých předmětech – Fotografie, Animace, Architektonický prostor, Výtvarná anatomie, (Tvorba 3D charakteru), Video a film, Večerní kresby a Grafickém designu (3 předměty). Nabyté dovednosti mohou pak studenti v praxi uplatnit v rámci tvorby multimediálních projektů pro reklamu, televizi, prezentace, muzejní instalace atp. Předmět vede k pohotové volbě optimálního řešení a zároveň k týmové práci.
- Osnova
- Iluze, realita, indiferentní prostory
- Performance a akce, pohyb a vizuální interakce v prostoru
- Brikoláž, objekty a instalace (využití nalezených i netradičních materiálů)
- Oposita, práce v protichůdném formátu
- Vanitas a čtvrtý rozměr: časová linka a pomíjení
- Autorský film, společný projekt, týmová spolupráce
- Literatura
- povinná literatura
- PAUL, Christiane. Digital art. Rev. and expanded ed. London: Thames & Hudson, 2008, 256 s. ISBN 9780500203989. info
- Art incorporatedthe story of contemporary art. Edited by Julian Stallabrass. New York: Oxford University Press, 2004, [viii], 22. ISBN 0192801651. info
- doporučená literatura
- Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
- TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2006, 95 s. ISBN 3822830410. info
- GREENE, Rachel. Internet art. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2004, 224 s. ISBN 0500203768. info
- Výukové metody
- Kombinace přednášek a práce studentů na autorských i společných projektech pod vedením pedagoga, který zadává téma a možnosti postupů, vede studenty s individuálně citlivým přístupem. Motivace studentů k tvůrčímu přístupu a akcent na proces tvorby. Využití možnosti práce s médii již studentům známým (fotografie, audiovizuální technika, práce v 3D modelovacích programech, manipulace fotografie, vektorová grafika, kresba atd.). Konzultace s pedagogem, využití studijních materiálů. Veřejná prezentace vizuálních výstupů, projektů a dokumentace.
- Metody hodnocení
- Přednáška a cvičení ve studiu; kolokvium
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
VV068 Konceptuální a intermediální tvorba II
Fakulta informatikyjaro 2013
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Út 16:00–17:50 C405, Út 16:00–17:50 C416, Út 18:00–19:50 C405, Út 18:00–19:50 C416
- Předpoklady
- SOUHLAS
Prerekvizita - VV067 Konceptuální a intermediální tvorba I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptuálními postupy v tvůrčím procesu, rozšířit jejich tvorbu o nové přístupy a využít intermediálních možností. Vedle práce na projektech pod odborným vedením pedagoga bude výuka doplňována přednáškami s cílem prohloubit jejich znalosti v této oblasti umění, orientovat se v současném i minulém dění v uměleckém prostoru. Tento předmět je završením dosavadních dovedností nabitých v předešlých předmětech – Fotografie, Animace, Architektonický prostor, Výtvarná anatomie, (Tvorba 3D charakteru), Video a film, Večerní kresby a Grafickém designu (3 předměty). Nabyté dovednosti mohou pak studenti v praxi uplatnit v rámci tvorby multimediálních projektů pro reklamu, televizi, prezentace, muzejní instalace atp. Předmět vede k pohotové volbě optimálního řešení a zároveň k týmové práci.
- Osnova
- Iluze, realita, indiferentní prostory
- Performance a akce, pohyb a vizuální interakce v prostoru
- Brikoláž, objekty a instalace (využití nalezených i netradičních materiálů)
- Oposita, práce v protichůdném formátu
- Vanitas a čtvrtý rozměr: časová linka a pomíjení
- Autorský film, společný projekt, týmová spolupráce
- Literatura
- povinná literatura
- PAUL, Christiane. Digital art. Rev. and expanded ed. London: Thames & Hudson, 2008, 256 s. ISBN 9780500203989. info
- Art incorporatedthe story of contemporary art. Edited by Julian Stallabrass. New York: Oxford University Press, 2004, [viii], 22. ISBN 0192801651. info
- doporučená literatura
- Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
- TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2006, 95 s. ISBN 3822830410. info
- GREENE, Rachel. Internet art. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2004, 224 s. ISBN 0500203768. info
- Výukové metody
- Kombinace přednášek a práce studentů na autorských i společných projektech pod vedením pedagoga, který zadává téma a možnosti postupů, vede studenty s individuálně citlivým přístupem. Motivace studentů k tvůrčímu přístupu a akcent na proces tvorby. Využití možnosti práce s médii již studentům známým (fotografie, audiovizuální technika, práce v 3D modelovacích programech, manipulace fotografie, vektorová grafika, kresba atd.). Konzultace s pedagogem, využití studijních materiálů. Veřejná prezentace vizuálních výstupů, projektů a dokumentace.
- Metody hodnocení
- Přednáška a cvičení ve studiu; kolokvium
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
VV068 Concept and Intermedia II
Fakulta informatikyjaro 2024
Předmět se v období jaro 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
- Garance
- doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Předpoklady
- SOUHLAS
Prerequisite: VV067 Conceptual and Intermedia Art I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 70 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The combination of lectures and students work on their own or commonly given projects under the supervision of the teacher. He/she also brings the themes to be worked on with the explanation of possible strategies. The teacher will discuss specific problems which different types of the project brings up individually. The teacher works individually with the student and motivates them to work creatively. Students are expected to incorporate the knowledge of digital media they are familiar with (photography, audiovisual techniques, 3D modeling, manipulation of the digital image, vector graphic, drawing etc.) Students will consult with the teacher, study material will be recommended. Finished projects will be presented publicly such as projections, exhibitions, documentation.
- Výstupy z učení
- Gain knowledge allows students to work in multimedia space, for broadcasting companies, museums, advertising companies, etc. A student will be able to pick the optimal solution related to audio-visual project respecting the team spirit.
- Osnova
- Illusion, reality, indifferent spaces
- Performance and action, movement and visual interaction in the space
- Bricolage object and installation (incorporating found and untraditional materials)
- Opposites, work in contradicting formats
- Vanitas and the fourth dimension: timeline and ephemeral moment
- Author's film, collective project, teamwork
- Literatura
- povinná literatura
- PAUL, Christiane. Digital art. Rev. and expanded ed. London: Thames & Hudson, 2008, 256 s. ISBN 9780500203989. info
- Art incorporatedthe story of contemporary art. Edited by Julian Stallabrass. New York: Oxford University Press, 2004, [viii], 22. ISBN 0192801651. info
- doporučená literatura
- Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
- TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2006, 95 s. ISBN 3822830410. info
- GREENE, Rachel. Internet art. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2004, 224 s. ISBN 0500203768. info
- Výukové metody
- The combination of lectures and students work on their own or commonly given projects under the supervision of the teacher. He/she also brings the themes to be worked on with the explanation of possible strategies. The teacher will discuss specific problems which different types of the project brings up individually. The teacher works individually with the student and motivates them to work creatively. Students are expected to incorporate the knowledge of digital media they are familiar with (photography, audiovisual techniques, 3D modeling, manipulation of the digital image, vector graphic, drawing etc.) Students will consult with the teacher, study material will be recommended. Finished projects will be presented publicly such as projections, exhibitions, documentation.
- Metody hodnocení
- Lecture and exercise, colloquium.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět již není vypisován.
Výuka probíhá každý týden.
VV068 Concept and Intermedia II
Fakulta informatikyjaro 2025
Předmět se v období jaro 2025 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
- Garance
- doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Předpoklady
- SOUHLAS
Prerequisite: VV067 Conceptual and Intermedia Art I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The combination of lectures and students work on their own or commonly given projects under the supervision of the teacher. He/she also brings the themes to be worked on with the explanation of possible strategies. The teacher will discuss specific problems which different types of the project brings up individually. The teacher works individually with the student and motivates them to work creatively. Students are expected to incorporate the knowledge of digital media they are familiar with (photography, audiovisual techniques, 3D modeling, manipulation of the digital image, vector graphic, drawing etc.) Students will consult with the teacher, study material will be recommended. Finished projects will be presented publicly such as projections, exhibitions, documentation.
- Výstupy z učení
- Gain knowledge allows students to work in multimedia space, for broadcasting companies, museums, advertising companies, etc. A student will be able to pick the optimal solution related to audio-visual project respecting the team spirit.
- Osnova
- Illusion, reality, indifferent spaces
- Performance and action, movement and visual interaction in the space
- Bricolage object and installation (incorporating found and untraditional materials)
- Opposites, work in contradicting formats
- Vanitas and the fourth dimension: timeline and ephemeral moment
- Author's film, collective project, teamwork
- Literatura
- povinná literatura
- PAUL, Christiane. Digital art. Rev. and expanded ed. London: Thames & Hudson, 2008, 256 s. ISBN 9780500203989. info
- Art incorporatedthe story of contemporary art. Edited by Julian Stallabrass. New York: Oxford University Press, 2004, [viii], 22. ISBN 0192801651. info
- doporučená literatura
- Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
- TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2006, 95 s. ISBN 3822830410. info
- GREENE, Rachel. Internet art. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2004, 224 s. ISBN 0500203768. info
- Výukové metody
- The combination of lectures and students work on their own or commonly given projects under the supervision of the teacher. He/she also brings the themes to be worked on with the explanation of possible strategies. The teacher will discuss specific problems which different types of the project brings up individually. The teacher works individually with the student and motivates them to work creatively. Students are expected to incorporate the knowledge of digital media they are familiar with (photography, audiovisual techniques, 3D modeling, manipulation of the digital image, vector graphic, drawing etc.) Students will consult with the teacher, study material will be recommended. Finished projects will be presented publicly such as projections, exhibitions, documentation.
- Metody hodnocení
- Lecture and exercise, colloquium.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět již není vypisován.
Výuka probíhá každý týden.
VV068 Concept and Intermedia II
Fakulta informatikyjaro 2023
Předmět se v období jaro 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
- Garance
- doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Předpoklady
- SOUHLAS
Prerequisite: VV067 Conceptual and Intermedia Art I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 70 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The combination of lectures and students work on their own or commonly given projects under the supervision of the teacher. He/she also brings the themes to be worked on with the explanation of possible strategies. The teacher will discuss specific problems which different types of the project brings up individually. The teacher works individually with the student and motivates them to work creatively. Students are expected to incorporate the knowledge of digital media they are familiar with (photography, audiovisual techniques, 3D modeling, manipulation of the digital image, vector graphic, drawing etc.) Students will consult with the teacher, study material will be recommended. Finished projects will be presented publicly such as projections, exhibitions, documentation.
- Výstupy z učení
- Gain knowledge allows students to work in multimedia space, for broadcasting companies, museums, advertising companies, etc. A student will be able to pick the optimal solution related to audio-visual project respecting the team spirit.
- Osnova
- Illusion, reality, indifferent spaces
- Performance and action, movement and visual interaction in the space
- Bricolage object and installation (incorporating found and untraditional materials)
- Opposites, work in contradicting formats
- Vanitas and the fourth dimension: timeline and ephemeral moment
- Author's film, collective project, teamwork
- Literatura
- povinná literatura
- PAUL, Christiane. Digital art. Rev. and expanded ed. London: Thames & Hudson, 2008, 256 s. ISBN 9780500203989. info
- Art incorporatedthe story of contemporary art. Edited by Julian Stallabrass. New York: Oxford University Press, 2004, [viii], 22. ISBN 0192801651. info
- doporučená literatura
- Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
- TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2006, 95 s. ISBN 3822830410. info
- GREENE, Rachel. Internet art. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2004, 224 s. ISBN 0500203768. info
- Výukové metody
- The combination of lectures and students work on their own or commonly given projects under the supervision of the teacher. He/she also brings the themes to be worked on with the explanation of possible strategies. The teacher will discuss specific problems which different types of the project brings up individually. The teacher works individually with the student and motivates them to work creatively. Students are expected to incorporate the knowledge of digital media they are familiar with (photography, audiovisual techniques, 3D modeling, manipulation of the digital image, vector graphic, drawing etc.) Students will consult with the teacher, study material will be recommended. Finished projects will be presented publicly such as projections, exhibitions, documentation.
- Metody hodnocení
- Lecture and exercise, colloquium.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět již není vypisován.
Výuka probíhá každý týden.
VV068 Concept and Intermedia II
Fakulta informatikyjaro 2022
Předmět se v období jaro 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
- Garance
- doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Předpoklady
- SOUHLAS
Prerequisite: VV067 Conceptual and Intermedia Art I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 70 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The combination of lectures and students work on their own or commonly given projects under the supervision of the teacher. He/she also brings the themes to be worked on with the explanation of possible strategies. The teacher will discuss specific problems which different types of the project brings up individually. The teacher works individually with the student and motivates them to work creatively. Students are expected to incorporate the knowledge of digital media they are familiar with (photography, audiovisual techniques, 3D modeling, manipulation of the digital image, vector graphic, drawing etc.) Students will consult with the teacher, study material will be recommended. Finished projects will be presented publicly such as projections, exhibitions, documentation.
- Výstupy z učení
- Gain knowledge allows students to work in multimedia space, for broadcasting companies, museums, advertising companies, etc. A student will be able to pick the optimal solution related to audio-visual project respecting the team spirit.
- Osnova
- Illusion, reality, indifferent spaces
- Performance and action, movement and visual interaction in the space
- Bricolage object and installation (incorporating found and untraditional materials)
- Opposites, work in contradicting formats
- Vanitas and the fourth dimension: timeline and ephemeral moment
- Author's film, collective project, teamwork
- Literatura
- povinná literatura
- PAUL, Christiane. Digital art. Rev. and expanded ed. London: Thames & Hudson, 2008, 256 s. ISBN 9780500203989. info
- Art incorporatedthe story of contemporary art. Edited by Julian Stallabrass. New York: Oxford University Press, 2004, [viii], 22. ISBN 0192801651. info
- doporučená literatura
- Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
- TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2006, 95 s. ISBN 3822830410. info
- GREENE, Rachel. Internet art. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2004, 224 s. ISBN 0500203768. info
- Výukové metody
- The combination of lectures and students work on their own or commonly given projects under the supervision of the teacher. He/she also brings the themes to be worked on with the explanation of possible strategies. The teacher will discuss specific problems which different types of the project brings up individually. The teacher works individually with the student and motivates them to work creatively. Students are expected to incorporate the knowledge of digital media they are familiar with (photography, audiovisual techniques, 3D modeling, manipulation of the digital image, vector graphic, drawing etc.) Students will consult with the teacher, study material will be recommended. Finished projects will be presented publicly such as projections, exhibitions, documentation.
- Metody hodnocení
- Lecture and exercise, colloquium.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět již není vypisován.
Výuka probíhá každý týden.
VV068 Konceptuální a intermediální tvorba II
Fakulta informatikyjaro 2016
Předmět se v období jaro 2016 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Předpoklady
- SOUHLAS
Prerekvizita - VV067 Konceptuální a intermediální tvorba I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 33 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptuálními postupy v tvůrčím procesu, rozšířit jejich tvorbu o nové přístupy a využít intermediálních možností. Vedle práce na projektech pod odborným vedením pedagoga bude výuka doplňována přednáškami s cílem prohloubit jejich znalosti v této oblasti umění, orientovat se v současném i minulém dění v uměleckém prostoru. Tento předmět je završením dosavadních dovedností nabitých v předešlých předmětech – Fotografie, Animace, Architektonický prostor, Výtvarná anatomie, (Tvorba 3D charakteru), Video a film, Večerní kresby a Grafickém designu (3 předměty). Nabyté dovednosti mohou pak studenti v praxi uplatnit v rámci tvorby multimediálních projektů pro reklamu, televizi, prezentace, muzejní instalace atp. Předmět vede k pohotové volbě optimálního řešení a zároveň k týmové práci.
- Osnova
- Iluze, realita, indiferentní prostory
- Performance a akce, pohyb a vizuální interakce v prostoru
- Brikoláž, objekty a instalace (využití nalezených i netradičních materiálů)
- Oposita, práce v protichůdném formátu
- Vanitas a čtvrtý rozměr: časová linka a pomíjení
- Autorský film, společný projekt, týmová spolupráce
- Literatura
- povinná literatura
- PAUL, Christiane. Digital art. Rev. and expanded ed. London: Thames & Hudson, 2008, 256 s. ISBN 9780500203989. info
- Art incorporatedthe story of contemporary art. Edited by Julian Stallabrass. New York: Oxford University Press, 2004, [viii], 22. ISBN 0192801651. info
- doporučená literatura
- Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
- TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2006, 95 s. ISBN 3822830410. info
- GREENE, Rachel. Internet art. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2004, 224 s. ISBN 0500203768. info
- Výukové metody
- Kombinace přednášek a práce studentů na autorských i společných projektech pod vedením pedagoga, který zadává téma a možnosti postupů, vede studenty s individuálně citlivým přístupem. Motivace studentů k tvůrčímu přístupu a akcent na proces tvorby. Využití možnosti práce s médii již studentům známým (fotografie, audiovizuální technika, práce v 3D modelovacích programech, manipulace fotografie, vektorová grafika, kresba atd.). Konzultace s pedagogem, využití studijních materiálů. Veřejná prezentace vizuálních výstupů, projektů a dokumentace.
- Metody hodnocení
- Přednáška a cvičení ve studiu; kolokvium
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)