bk1086 Marketing ve sportu

Fakulta sportovních studií
jaro 2013
Rozsah
7/13. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Oddělení managementu sportu – Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 1. 3. 12:45–14:15 B11/236, Pá 15. 3. 13:15–14:45 B11/236, Pá 19. 4. 17:40–19:55 B11/236
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bk1086/1: Pá 8. 3. 16:55–18:25 E34/225 - seminární místnost, Pá 22. 3. 12:45–14:15 E34/225 - seminární místnost, Pá 26. 4. 15:45–18:00 E34/225 - seminární místnost, Pá 3. 5. 17:15–19:30 C15/207, Pá 10. 5. 13:20–15:35 B11/305, O. Racek
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
využít základní metody marketingového výzkumu v oblasti sportu
aplikovat získané teoretické znalosti z oblasti sponzoringu, sportovní reklamy, merchandisingu
Osnova
  • 1.Marketing – definice
  • 2.Marketingový výzkum: MIS, postup marketingového výzkumu, metody a techniky marketingového výzkumu, výzkum spotřebitele, proces nákupního chování, cílové trhy a jejich segmentace
  • 3.příjmy sportovních klubů
  • 4.Sponzoring
  • 5.Sportovní reklama
  • 6.Merchendising
  • 7.Sport a nákupní chování spotřebitelů
  • 8.Sportovní značka, sportovec jako obchodní značka
Literatura
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama : jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. 182 s. ISBN 9788024720012. 2007. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Marketing : pro střední školy a vyšší odborné školy. 1. vyd. Praha: Fortuna. 247 s. ISBN 8071689793. 2006. info
  • DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. Brno: Masarykova Univerzita. 72 s. ISBN 80-210-3901-9. 2005. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada. 283 s. ISBN 8024703939. 2004. info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
Metody hodnocení
Ústní zkouška. Student odpovídá na 3 otázky. Ke zkoušce je připuštěn pouze ten kdo splní následující požadavky:
docházka na seminářích 90%
prezentace zvoleného tématu z oblasti sportovního marketingu v seminářích
odevzdání seminární práce ve stanoveném termínu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2013/bk1086