bk512 Marketing of Sport

Faculty of Sports Studies
Autumn 2007
Extent and Intensity
8/16. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (lecturer)
Ing. Gabriela Stará, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Gabriela Stará, Ph.D.
Department of Kinesiology – Faculty of Sports Studies
Timetable of Seminar Groups
bk512/mcr_ms_p: Mon 10. 9. 14:45–16:05 U217, Tue 11. 9. 14:00–16:00 K113, Thu 13. 9. 12:20–14:20 K204, Fri 14. 9. 14:40–16:40 K113, Fri 12. 10. 13:00–15:00 U209, G. Stará
bk512/mcr_ms_s: Mon 10. 9. 16:10–18:10 U217, Tue 11. 9. 16:00–18:00 K113, Thu 13. 9. 14:30–16:30 K204, G. Stará
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět rozšiřuje znalosti studentů z oblasti marketingu, dále je kladem důraz na orientaci v problematice sponzoringu a dotační politice.
Syllabus (in Czech)
  • I.Obecná část Marketing – definice Pojmy z oblasti marketingu Marketingový mix: produkt, cena, distribuce, komunikace Marketingový výzkum: MIS, postup marketingového výzkumu, metody a techniky marketingového výzkumu, výzkum spotřebitele, proces nákupního chování, cílové trhy a jejich segmentace II. Sportovní marketing Sportovní marketing, příjmy sportovních klubů Dotace: definice, úvod do problematiky, příspěvek, Dotace z obecních rozpočtů, Dotace z krajských rozpočtů, dotace ze státního rozpočtu Sponzoring: definice, vymezení, Sponzoring jako komunikační nástro, Sponzorský balíček, Typy sponzoringu, sponzorování formou „daru“, sponzorování formou „reklamy“ Typy smluv (darovací – sponzorská, o reklamě – např. typ Smlouvy o dílo), Měření účinnosti sportovního sponzoringu Sportovní reklama Merchendising Sport a nákupní chování spotřebitelů Sportovní značka, sportovec jako obchodní značka Sazka, a. s. ČSTV Postavení Škoda –auto ve „světě sponzoringu“ Olympijské hry v Praze Fotbal a sportovní marketing NHL vs. Čeká extraliga
Literature
  • VYSEKALOVÁ, Jitka and Jiří MIKEŠ. Reklama : jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 182 s. ISBN 9788024720012. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Marketing : pro střední školy a vyšší odborné školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2006, 247 s. ISBN 8071689793. info
  • DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. Brno: Masarykova Univerzita, 2005, 72 pp. ISBN 80-210-3901-9. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 283 s. ISBN 8024703939. info
Assessment methods (in Czech)
Závěřečná zkouška má ústní formu. Student odpovídá na 3 otázky, kdy první oblast se týká obecného marketingu, druhá sportovního marketingu a ve třetí části aplikuje získané znalosti na praktické problémy.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is also listed under the following terms Autumn 2006, Autumn 2008, Autumn 2009.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2007/bk512