bp1086 Marketing ve sportu

Fakulta sportovních studií
jaro 2012
Rozsah
1/2. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Út 11:00–11:45 B11/305
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bp1086/s1: St 12:15–13:00 C15/207, O. Racek
bp1086/s2: St 13:05–13:50 C15/207, O. Racek
Předpoklady
bp522 Marketing || ( ESF:BPH_MAR1 Marketing 1 || ESF:BPH_ZMAR Marketing 1 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
využít základní metody marketingového výzkumu v oblasti sportu
aplikovat získané teoretické znalosti z oblasti sponzoringu, sportovní reklamy, merchandisingu
Osnova
  • 1.Marketing – definice
  • 2.Marketingový výzkum: MIS, postup marketingového výzkumu, metody a techniky marketingového výzkumu, výzkum spotřebitele, proces nákupního chování, cílové trhy a jejich segmentace
  • 3.příjmy sportovních klubů
  • 4.Sponzoring
  • 5.Sportovní reklama
  • 6.Merchendising
  • 7.Sport a nákupní chování spotřebitelů
  • 8.Sportovní značka, sportovec jako obchodní značka
Literatura
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama : jak dělat reklamu. Online. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007. 182 s. ISBN 9788024720012. [citováno 2024-04-24] info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Marketing : pro střední školy a vyšší odborné školy. Online. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2006. 247 s. ISBN 8071689793. [citováno 2024-04-24] info
  • DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. Online. Brno: Masarykova Univerzita, 2005. 72 s. ISBN 80-210-3901-9. [citováno 2024-04-24] info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. Online. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 283 s. ISBN 8024703939. [citováno 2024-04-24] info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
Metody hodnocení
Ústní zkouška. Student odpovídá na 3 otázky. Ke zkoušce je připuštěn pouze ten kdo splní následující požadavky:
docházka na seminářích 90%
prezentace zvoleného tématu z oblasti sportovního marketingu v seminářích
odevzdání seminární práce ve stanoveném termínu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2017.