bp1086 Marketing ve sportu

Fakulta sportovních studií
jaro 2014
Rozsah
1/2. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jiří Voborný, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Oddělení managementu sportu – Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
bp522 Marketing || ( ESF:BPH_MAR1 Marketing 1 || ESF:BPH_ZMAR Základy marketingu )
Znalost základů ekonomie, prerekvizita – marketing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - využít základní metody marketingového výzkumu v oblasti sportu použít získaných informací o dotačním systému ČR k nabývání prostředků v oblasti sportu - aplikovat získané teoretické znalosti z oblasti sponzoringu, sportovní reklamy, merchandisingu
Osnova
  • 1. Sportovní Marketing – definice 2. Marketingový výzkum: MIS, postup marketingového výzkumu, metody a techniky marketingového výzkumu, výzkum spotřebitele, proces nákupního chování, cílové trhy a jejich segmentace 3. příjmy sportovních klubů 4. Dotace,dotace z obecních rozpočtů, dotace z krajských rozpočtů, dotace ze státního rozpočtu 5. Dotace z EU 6. Sponzoring 7. Sportovní reklama a merchendising 8. Sport a nákupní chování spotřebitelů 9. Sportovní značka, sportovec jako obchodní značka 10. WOM Marketing 11. Ambush Marketing 12. Guerilla marketing 13. Sportovní marketing a média
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
Metody hodnocení
Ústní zkouška. Student odpovídá na 3 otázky. Ke zkoušce je připuštěn pouze ten kdo splní následující požadavky: docházka na seminářích 90% prezentace zvoleného tématu z oblasti sportovního marketingu v seminářích odevzdání seminární práce ve stanoveném termínu.
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/marketing-sportu/
Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.

V čem spočívá inovace: Inovace spočívá především v získávání a následném předávání nejnovějších světových trendů v oblasti sportovního marketingu studentů Fakulty sportovních studií, aby mohlo být následně získaných znalostí kvalitně využito v praxi. Inovace předpokládá lepší dostupnost potřebné literatury pro studenty k samostatnému studiu. Dále budou vytvořeny nové studijní materiály.

Výukový materiál (forma, název, rozsah): Marketing ve sportu– elearning Multimediální prezentace k přednáškám

Kategorie e-learningu: 2

Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2017.