bp2217 Základy managementu a marketingu

Fakulta sportovních studií
jaro 2019
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jitka Kampasová, BA (Hons), Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
St 20. 2. 8:00–9:30 B11/236, St 6. 3. 8:00–9:30 B11/236, St 20. 3. 8:00–9:30 B11/236, St 3. 4. 8:00–9:30 B11/236, St 17. 4. 8:00–9:30 B11/236
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bp2217/01: Čt 21. 2. 18:00–19:30 B11/311, Čt 7. 3. 18:00–19:30 B11/311, Čt 21. 3. 18:00–19:30 B11/311, Čt 4. 4. 18:00–19:30 B11/311, Čt 18. 4. 18:00–19:30 B11/311, Čt 2. 5. 18:00–19:30 B11/311, J. Kampasová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je studenta seznámit se základními pojmy managementu a marketingu.
Výstupy z učení
Student je po ukončení předmětu schopen interpretovat základní teoretické znalosti týkající managementu, uplatnit základní manažerské metody a techniky rozhodování v řízení a organizačním rozvoji organizace a vedení lidí a při výkonu manažerských funkcí. Umí aplikovat principy analýzy prostředí managementu a učinit závěry a formulovat strategie. Dále student dokáže aplikovat teoretické principy získávání, výběru, rozmísťování, motivaci, odměňování, vzdělávání a propouštění pracovníků v moderním pojetí personálního managementu. V oblasti marketingu student dokáže prakticky využít jednotlivé části marketingového mixu a vysvětlit a aplikovat proces marketingového plánování.
Osnova
  • Pojmy managementu
  • Klasické školy managementu
  • Funkce manažera – rozhodování, plánování, organizování, vedení a kontrola
  • Prostředí managementu a jeho analýzy
  • Personální management – personální plánování, výběr, přijímání
  • Rozmísťování, propuštění, vzdělávání, odměňování a rozvoj pracovníků
  • Pojmy marketingu
  • Marketingový mix
  • Proces marketingového plánování
Literatura
  • ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů : nejnovější trendy a postupy. Translated by Josef Koubek. 10. vyd. Praha: Grada, 2007, 789 s. ISBN 9788024714073. info
  • KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů : základy moderní personalistiky. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007, 399 s. ISBN 9788072611683. info
  • Management. Edited by Stephen P. Robbins, Translated by Vlasta Šafaříková. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004, 600 s. ISBN 8024704951. info
  • BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8. info
  • VODÁČEK, Leo a Oľga VODÁČKOVÁ. Management :teorie a praxe v informační společnosti. 3. vyd., dopl. a rozš. Praha: Management Press, 1999, 291 s. ISBN 80-85943-94-8. info
  • DONNELLY, James H., James L. GIBSON a John M. IVANCEVICH. Management. Translated by Václav Dolanský - Josef Koubek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 821 s. ISBN 9788071694229. info
  • KOUBEK, Josef. Personální práce v malých podnicích. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 192 s. ISBN 8071692069. info
  • MAJARO, Simon. Základy marketingu. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 308 s. ISBN 8071692972. info
  • HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992, 365 s. info
Výukové metody
přednášky, řešení případových studií, prezentace a obhajoba seminární práce.
Metody hodnocení
písemná zkouška – klasifikovaný zápočet.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2019/bp2217