ct020 Metodology Thesis

Faculty of Sports Studies
Spring 2016
Extent and Intensity
6/0. Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. RNDr. Jiří Zháněl, Dr. (lecturer)
Guaranteed by
doc. RNDr. Jiří Zháněl, Dr.
Division of Sport Motorics and Methodology in Kinanthropology – Department of Kinesiology – Faculty of Sports Studies
Contact Person: Mgr. Iva Synková
Supplier department: Lifelong Learning Centre – Specialized Units – Faculty of Sports Studies
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Student bude schopen po absolvování výuky orientovat se ve výzkumných problémech, provést syntézu poznatků z oblasti výzkumnému záměru, zvládnou sestavení a naplnění struktury závěrečné práce. Bude orientován v problematice statistického zpracování dat pomocí metod deskriptivní a analytické statistiky. Dále bude schopen aplikovat získané teoretické poznatky v předloženém projektu závěrečné práce.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Věda, vědecký výzkum, typy a metody výzkumu, definice hlavních pojmů. 2. Struktura vědecké práce, výzkumný záměr a problém, literární rešerše (databáze). 3. Výzkumná otázka, hypotézy, cílové výzkumu. 4. Výzkumné metody, výzkumný soubor (základní, výběrový), metody náhodného výběru. 5. Metody statistického zpracování dat – popisná (deskriptivní) a srovnávací (analytická). 6. Deskriptivní statistika – základní pojmy (znaky, teorie měření, měřící škály). 7. Rozložení četnosti znaků, míry polohy, variability a závislosti. Základní statistické charakteristiky. 8. Analytická statistika – testování statistických hypotéz. 9. Statistické testovací metody pro data nominální, ordinální a metrická 10. Zadání projektu závěrečné práce (ZP).
Literature
    recommended literature
  • Zháněl, J., Hellebrandt, V., & Sebera, M. (2014). Metodologie výzkumné práce. Brno: Masarykova univerzita.
  • Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada.
  • Hendl, J. (2012). Přehled statistických metod zpracování dat. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
  • Punch, K. F. (2008). Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál.
  • Hendl, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
  • Cyhelský, L., Kahounová, J. & Hindls, R. (1996). Elementární statistická analýza. Praha: Management Press.
  • Haag, H. (2010). Research methodology for sport and exercise science: a comprehensive introduction for study and research. Berlin: Logos.
  • Ochrana, F. (2009). Metodologie vědy (Úvod do problému). Praha: Karolinum.
Teaching methods (in Czech)
přednáška
Assessment methods (in Czech)
vypracování projektu závěrečné práce zkouška formou písemného testu (30 uzavřených otázek), minimální procento úspěšnosti 60 % ze 100 %.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught only once.
The course is taught: in blocks.
The course is also listed under the following terms Spring 2017.
  • Enrolment Statistics (Spring 2016, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2016/ct020