ct021 Psychologie sportu II

Fakulta sportovních studií
jaro 2016
Rozsah
6/0. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Hana Válková, CSc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Hana Válková, CSc.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Synková
Dodavatelské pracoviště: Centrum celoživotního vzdělávání – Účelová zařízení – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
Absolutorium licence B
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
To provide knowledge dealing with mental/psyché training of tennis players during life-span: since childhood (and talent detection) up to period of involution. The role of the coach.
Osnova
  • 1. Reminiscence na témata z úrovně B. 2. Emoce, emoční kompetence. 3. Aspirace, výkonová motivace. 4. Zátěžové situace, reakce na ně a způsoby vrovnávání se s nimi. 5. Mentální dovednosti, mentální trénink, možnosti nácviku. 6. Nadání, pohybové nadání, detekce, identifikace, kultivace. 7. Dyáda trenér, sportovec – individualita vers. týmové vedení. 8. Pojetí (přechodů) transition, involuční fáze, duální kariéra. 9. Humanitární projekty, ambassadorství.
Literatura
    doporučená literatura
  • Sylaby z výuky.
    neurčeno
  • Sylaby z výuky.
Výukové metody
Interaktivní přednášky. Demonstrace. Analýza případových studií. Samostatné studium.
Metody hodnocení
Rozbor případové studie (písemně). Rozbor zátěžové/situace - z vlastní praxe. Ústní zkouška.
Informace učitele
Literature: Sylaby z výuky. Zháněl a kol. Tenis ??? Výběrově: Hošek, V., & Macák, I. (1989). Psychologie tělesné výchovy a sportu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. Slepička, P., Hošek, V., & Hátlová, B. (2006). Psychologie sportu. Praha: Univerzita Karlova, Karolinum. Jelínek, M. (2008)? Strach a emoce. Vičar, M., Protič, M., & Válková, H. (2014). Sportovní nadání – psychologická perspektiva.Olomouc: Vydavatelství UP.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017.