nk2320 Didaktická technika v sebeobraně

Fakulta sportovních studií
podzim 2016
Rozsah
7/13. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Martin Bugala, Ph.D. (přednášející), doc. PhDr. Bc. Zdenko Reguli, Ph.D. (zástupce)
PhDr. Michal Vít, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Michal Vít, Ph.D.
Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 11. 11. 17:00–18:30 B11/235, Pá 9. 12. 17:00–18:30 B11/235, Pá 16. 12. 10:15–12:25 B11/236
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
nk2320/01: Pá 23. 9. 11:00–12:30 E34/117 - hala úpolových sportů, Pá 14. 10. 14:45–16:15 E34/117 - hala úpolových sportů, Pá 21. 10. 12:30–14:00 E34/117 - hala úpolových sportů, Pá 11. 11. 14:00–16:15 E34/117 - hala úpolových sportů, Pá 2. 12. 8:00–9:30 E34/117 - hala úpolových sportů, Pá 9. 12. 12:30–14:00 E34/117 - hala úpolových sportů, M. Vít
Předpoklady
Žádné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student po ukončení předmětu: - umí vysvětlit pojem didaktická technika v sebeobraně - zná morfologii ochranného obleku High Gear - zná morfologii cvičného elektrického nože Shock Knife - zná didaktická omezení používání didaktické techniky - zná bezpečnostní zásady používání didaktické techniky - dovede řešit modelové sebeobranné situace s využitím didaktické techniky - umí sestavit vlastní tréninkovou jednotku sebeobrany s využitým didaktické techniky
Osnova
  • 1. Vymezení pojmu didaktická technika 2. Rozdělení didaktické techniky v sebeobraně 3. Morfologie ochranného obleku High Gear 4. Používání a údržba ochranného obleku High Gear 5. Didaktická omezení použití ochranného obleku High Gear 6. Bezpečnostní zásady používání ochranného obleku High Gear 7. Morfologie cvičného elektrického nože Shock Knife 8. Používání a údržba cvičného elektrického nože Shock Knife 9. Didaktická omezení použití cvičného elektrického nože Shock Knife 10. Bezpečnostní zásady používání cvičného elektrického nože Shock Knife 11. Statický trénink s didaktickou technikou 12. Dynamický trénink s didaktickou technikou 13. Využití didaktické techniky v modelových situacích 14. Modelové sebeobranné situace 15. Seminární práce na téma 16. Samovýroba didaktické pomůcky pro výuku sebeobrany 17. Vyhledávání a práce s informacemi v anglickém jazyce
Literatura
    povinná literatura
  • http://www.fsps.muni.cz/impact/didakticka-technika-v-sebeobrane/
    doporučená literatura
  • Kipp, B. Turning fear into power, Paladin Press, Colorado, 2005. ISBN 978-1-58160-488-7
Výukové metody
Výukové metody: vysvětlení, ukázka, cvičení, drily. Úkoly pro samostudium: studium doporučené literatury, studium publikací na e-learningu MU, samostatné procvičování. Kontrola úkolů: zadání otázek a úkolů ve výuce, závěrečné zkoušení.
Metody hodnocení
Závěrečná zkouška: a) písemná část (test) b) praktická část (modelová sebeobranná situace) c) seminární práce - samovýroba didaktické pomůcky pro výuku sebeobrany
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/didakticka-technika-v-sebeobrane/
Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.

V čem spočívá inovace: Inovace spočívá ve vytvoření předmětu.

Výukový materiál (forma, název,rozsah): Sada testových otázek.

Kategorie e-learningu: 2

Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.