nk2320 Didaktická technika v sebeobraně

Fakulta sportovních studií
podzim 2019
Rozsah
7/13/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Michal Vít, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Michal Vít, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Michal Vít, Ph.D.
Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 20. 9. 14:15–16:45 B11/235, Pá 6. 12. 13:00–14:40 B11/236, Pá 13. 12. 8:00–9:40 C15/207
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
nk2320/01: Pá 4. 10. 11:20–13:00 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 18. 10. 10:05–12:35 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 15. 11. 10:30–13:00 E34/117 - hala úpolových sportů, Pá 29. 11. 9:40–12:10 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 6. 12. 10:55–12:35 E34/118 - pohybová tělocvična, M. Vít
Předpoklady
žádné.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získat znalosti o didaktické technice v sebeobraně a metodice použití, zejména ochranného obleku High Gear a cvičeného nože Shocknife.
Výstupy z učení
Student po ukončení předmětu:
- umí vysvětlit pojem didaktická technika v sebeobraně
- zná morfologii ochranného obleku High Gear
- zná morfologii cvičného elektrického nože Shock Knife
- zná didaktická omezení používání didaktické techniky
- zná bezpečnostní zásady používání didaktické techniky
- dovede řešit modelové sebeobranné situace s využitím didaktické techniky
- umí sestavit vlastní tréninkovou jednotku sebeobrany s využitým didaktické techniky
Osnova
  • 01. Vymezení pojmu didaktická technika
  • 02. Rozdělení didaktické techniky v sebeobraně
  • 03. Morfologie ochranného obleku High Gear
  • 04. Používání a údržba ochranného obleku High Gear
  • 05. Didaktická omezení použití ochranného obleku High Gear
  • 06. Bezpečnostní zásady používání ochranného obleku High Gear
  • 07. Morfologie cvičného elektrického nože Shock Knife
  • 08. Používání a údržba cvičného elektrického nože Shock Knife
  • 09. Didaktická omezení použití cvičného elektrického nože Shock Knife
  • 10. Bezpečnostní zásady používání cvičného elektrického nože Shock Knife
  • 11. Statický trénink s didaktickou technikou
  • 12. Dynamický trénink s didaktickou technikou
  • 13. Využití didaktické techniky v modelových situacích
  • 14. Modelové sebeobranné situace
  • 15. Seminární práce na téma
  • 16. Samovýroba didaktické pomůcky pro výuku sebeobrany
  • 17. Vyhledávání a práce s informacemi v anglickém jazyce
Literatura
    povinná literatura
  • http://www.fsps.muni.cz/impact/didakticka-technika-v-sebeobrane/
    doporučená literatura
  • Kipp, B. Turning fear into power, Paladin Press, Colorado, 2005. ISBN 978-1-58160-488-7
Výukové metody
výukové metody: vysvětlení, ukázka, cvičení, drily; úkoly pro samostudium: studium doporučené literatury, studium publikací na e-learningu MU, samostatné procvičování; kontrola úkolů: zadání otázek a úkolů ve výuce, závěrečné zkoušení.
Metody hodnocení
Závěrečná zkouška:
a) písemná část (test)
b) praktická část (modelová sebeobranná situace)
c) seminární práce – samovýroba didaktické pomůcky pro výuku sebeobrany
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/didakticka-technika-v-sebeobrane/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2019/nk2320