FSpS:np2035 Reflection on practice - Course Information
np2035 Reflection on practice
Faculty of Sports StudiesSpring 2017
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D.
Department of Sport Pedagogy – Faculty of Sports Studies
Contact Person: doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D.
Supplier department: Department of Sport Pedagogy – Faculty of Sports Studies - Timetable of Seminar Groups
- np2035/01: Tue 10:30–11:15 B11/236, M. Janíková
np2035/02: Wed 10:30–11:15 B11/236, M. Janíková - Prerequisites (in Czech)
- np2012 Introduction to Pedagogical Practices
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives
- Reflection on practice The students are supported in the analysis of their practice; they reflect their experience with teaching in groups.
- Syllabus
- Reflection of the practice, autonomy of the teacher, teachers selfevaluation. The seminar is focused on the training of students how to reflect their practice.
- Literature
- recommended literature
- JANÍK, Tomáš and Petr NAJVAR. Fred A. J. Korthagen - Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. (Fred A. J. Korthagen - Linking Practice and Theory: The Pedagogy of Realistic Teacher Education.). Online. 1st ed. Brno: Paido, 2011. 294 pp. ISBN 978-80-7315-221-5. [citováno 2024-04-23] info
- JANÍKOVÁ, Marcela. Základy školní pedagogiky. Online. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 119 stran. ISBN 9788021048799. [citováno 2024-04-23] info
- LAZAROVÁ, Bohumíra. Netradiční role učitele. O situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. (Non-traditional role of teachers. The situations of help, crisis and counseling in school practice.). Online. 2nd ed. Brno: Paido, 2008. 69 pp. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-169-0. [citováno 2024-04-23] info
- REITMAYEROVÁ, Eva. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Online. Illustrated by Věra Broumová. Vydání první. Praha: Portál, 2007. 173 stran. ISBN 9788073673178. [citováno 2024-04-23] info
- Efektivní učení ve škole. Online. Edited by Dominik Dvořák. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 142 s. ISBN 8071785563. [citováno 2024-04-23] info
- NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi : význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Online. Vydání 1. Praha: Grada, 2005. 171 stran. ISBN 8024707381. [citováno 2024-04-23] URL info
- JANÍK, Tomáš and Jiří HAVEL. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů (Teaching practice and students development). Online. 2005, [citováno 2024-04-23] info
- KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Online. Translated by Dagmar Tomková. Vydání první. Praha: Portál, 2005. 151 stran. ISBN 8071789453. [citováno 2024-04-23] info
- NAVRÁTIL, Stanislav and Jan MATTIOLI. Školní konflikty : jak jim předcházet? jak je řešit?. Online. Brno: Paido, 2005. 72 s. ISBN 8073151065. [citováno 2024-04-23] info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Online. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004. 155 s. ISBN 8071789658. [citováno 2024-04-23] info
- LAZAROVÁ, Bohumíra. K možnostem reflexivní práce ve vzdělávání učitelů (Towards possibilities of reflectiv work in teacher education). Online. In Vzdělávat učitele. Příspěvky o inovativní praxi. 1st ed. Brno: Paido, 2001. p. 54-70. ISBN 80-7315-013-1. [citováno 2024-04-23] info
- NEZVALOVÁ, Danuše. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. Online. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2000. 72 s. ISBN 8024402084. [citováno 2024-04-23] info
- LAZAROVÁ, Bohumíra. První pomoc při řešení výchovných problémů. Poradenské minimum pro učitele. (The first aid in education problems´solving. Counselling minimum for teachers). Online. 1st ed. Praha: STROM, 1998. 62 pp. Škola 21. ISBN 80-86106-00-4. [citováno 2024-04-23] info
- Teaching methods
- theoretical and practical training seminars,tasks for study at home
- Assessment methods
- -an active group work
-development and the tasks assigned to the investigation
control tasks
The course ends with a colloquium. - Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Spring 2017, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2017/np2035