np2089 Marketing ASEBS

Fakulta sportovních studií
podzim 2015
Rozsah
1/1. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Jiří Voborný, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
St 11:20–12:05 C15/207
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
np2089/01: Út 13:00–13:45 B11/311, O. Racek
Předpoklady
Důsledné studium povinné a doporučené literatury.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingové řízení a na marketing obecně
- popsat jednotlivé prvky marketingového mixu
- porozumět a vysvětlit problematiku řízení marketingového mixu
- identifikovat klíčové body v kupním chování spotřebitele z pohledu marketingu
- aplikovat získané znalosti v oblasti marketingového výzkumu
- vypracovat na základě nabytých znalostí marketingový plán
Osnova
  • 1. uvedení do problematiky 2. vývoj marketingu 3. prostředí podniku (makroprostředí a mikroprostředí) 4. marketingové strategie 5. koncepce cíleného marketingu (segmentace, targeting, positioning) 6. marketingový mix 7. nákupní chování spotřebitele 8. marketingový výzkum 9. analýza portfolia 10.WOM Marketing 11.Ambush Marketing 12. Guerilla marketing
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, Philip. Moderní marketing : 4. evropské vydání. Translated by Jana Langerová - Vladimír Nový. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 9788024715452. info
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Translated by Hana Machková. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 8024705133. info
  • Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
    doporučená literatura
  • FORET, Miroslav. Marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 166 s. ISBN 8021035005. info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
Metody hodnocení
Úspěšné složení závěrečné zkoušky. Zkouška se skládá z části písemné (min 60%), úspěšní studenti budou připuštěni k části ústní. Předpokladem připuštění ke zkoušce je docházka (1. možná absence) a úspěšné prezentace na zadaná témata z oblasti marketingu
odevzdání seminární práce ve stanoveném termínu (první: 4.10.2015 23:59, druhá: 1.11.2015 v emailové schránce vyučujícího).
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/marketing-asebs/
Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.

V čem spočívá inovace: Inovace spočívá ve snazším přiblížení a hlubším pochopení oblasti marketingu pro studenty Fakulty sportovních studií, speciálně pro posluchače speciální edukace bezpečnostních složek, aby mohlo být následně získaných znalostí kvalitně využito v praxi. Inovace dále předpokládá lepší dostupnost potřebné literatury pro studenty k samostatnému studiu. Budou vytvořeny nové studijní materiály. V čem spočívá inovace: Marketing ASEBS– elearning Multimediální prezentace k přednáškám V čem spočívá inovace: Kategorie e-learningu: 2

Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, podzim 2016, podzim 2018.