np2285 Propagace a média

Fakulta sportovních studií
jaro 2019
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Michal Jilka, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
St 20. 2. 13:00–13:50 C15/207, St 27. 2. 13:00–13:50 C15/207, St 6. 3. 13:00–13:50 C15/207, St 13. 3. 13:00–13:50 C15/207, St 20. 3. 13:00–13:50 C15/207, St 27. 3. 13:00–13:50 C15/207, St 3. 4. 13:00–13:50 C15/207, St 10. 4. 13:00–13:50 C15/207, St 17. 4. 13:00–13:50 C15/207, St 24. 4. 13:00–13:50 C15/207
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
np2285/01: St 20. 2. 16:00–16:50 C15/207, St 27. 2. 16:00–16:50 C15/207, St 6. 3. 16:00–16:50 C15/207, St 13. 3. 16:00–16:50 C15/207, St 20. 3. 16:00–16:50 C15/207, St 27. 3. 16:00–16:50 C15/207, St 3. 4. 16:00–16:50 C15/207, St 10. 4. 16:00–16:50 C15/207, St 17. 4. 16:00–16:50 C15/207, St 24. 4. 16:00–16:50 C15/207, M. Jilka
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět se zaměřuje na problematiku firemní a mediální komunikace. Hlavním cílem je zprostředkování teoretických východisek a propojení propagačních aspektů v mediálních kruzích. Dílčím cílem je pak zohlednění těchto aspektů ve sportovním prostředí. Důraz je kladen také na praktickou stránku této oblasti.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen použít informace v propagaci produktu ve sportovním prostředí, bude schopen vytvořit propagační materiál a odborně hodnotit jiné propagační a mediální produkty.
Osnova
  • Fungování reklamního a mediálního trhu
  • (Mas)média a masová komunikace Nástroje marketingové komunikace
  • Propagace produktu v konkrétních podmínkách
  • Média jako primární prostředek propagace
  • Propagační mix
  • Hlavní kategorie obchodně – sportovních mechanismů
  • Formy propagace ve sportovním prostředí
  • Tiskové konference, tiskové zprávy, tiskový mluvčí
  • Tvorba účinné reklamy
  • Legislativní omezení v oblasti reklamy
  • Mediální strategie
Literatura
    doporučená literatura
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • KLEIN, Naomi. Bez loga. Translated by Pavel Kaas. 1. vyd. Praha: Argo, 2005, xxiii, 510. ISBN 8073630109. info
  • Sport, culture, and the media : the unruly trinity. Edited by David Rowe. 2nd ed. Maidenhead: Open University Press, 2004, xvii, 253. ISBN 0335210759. info
  • OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 223 s. ISBN 80-85943-25-5. info
  • DĚKANOVSKÝ, Jan. Sport, média a mýty : zlatí hoši, královna bílé stopy a další moderní hrdinové. 1. vyd. Praha: Dokořán, 2008, 183 s. ISBN 9788073631314. info
Výukové metody
přednáška – prezentace jednotlivých tematických okruhů, přednášky odborníků z praxe; seminář – prezentace zadaného projektu studenty.
Metody hodnocení
prezentace projektu, písemný test.
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/propagace-a-media/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020.