np2429 Praxe II (jedinci se speciálními potřebami)

Fakulta sportovních studií
jaro 2017
Rozsah
26 h. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MUDr. Kateřina Kapounková, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Hana Válková, CSc. (přednášející)
Garance
MUDr. Kateřina Kapounková, Ph.D.
Katedra podpory zdraví – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra podpory zdraví – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
Vypracovat seminární práci v rozsahu 10 – 15 stran zaměřenou na vytvoření pohybového intervenčního programu u vybraného jedince.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem je praktické zapojení studentů do práce s handicapovanými jedinci ve vybraných sociálních zařízeních. Pomoc při sestavování intervenčních pohybových programů spolu s odpovědnými sociálními pracovníky. Aktivní účast na pohybových programech vybraných skupin. Student navštíví alespoň 2 zařízení, ve kterých bude praxe v první hodině probíhat formou náslechu a poté formou samostatné práce s klientem pod dohledem lektora.
Osnova
  • • Seznámení s předmětem. • Výběr zařízení, navázání kontaktu studenta se sociálním zařízením. • Praxe v sociálním zařízení. • Osobní hodnocení praxe.
Literatura
  • Winnick, J. P. (2011). Adapted physical education and sport. (5th ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Sherrill, C. (2004). Adapted physical aktivity, recreation and sport: Crossdisciplinary and lifespan (6th Ed.). Boston, MA: WCB/McGraw – Hill.
  • Labem, Česko: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem.
  • Jones, J., A. (ed.). (1988). Training Guide to Cerebral Palsy Sports. Champaign IL: Hum. Kin. Books,.
  • Bláha, L., Pyšný, L. (2000). Provozování pohybových aktivit zrakově handicapovanou populací. (1.vyd.). Ústí nad
  • Ješina, O., Hamřík a kol. (2011). Podpora aplikovaných pohybových aktivit v kontextu volného času. (1. vyd.). Olomouc, Česko: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Davis, R. (2011) Teaching Disability Sport. (2nd Ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.
Výukové metody
samostatný projekt
Metody hodnocení
• 100 % účast na praxi ve dvou zařízeních • Vypracovat a předložit seminární práci v rozsahu 10-15 stran textu se zaměřením na vytvoření adekvátního pohybového intervenčního programu, hodnoceno škálou A-F.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.