bk2294 Sebeobrana specifických skupin

Fakulta sportovních studií
podzim 2014
Rozsah
7/7. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jitka Reguli Čihounková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jitka Reguli Čihounková, Ph.D.
Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 12. 9. 10:30–12:00 B11/236, Pá 3. 10. 15:30–17:00 B11/236, Pá 7. 11. 15:30–17:45 B11/236
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bk2294/01: Pá 26. 9. 12:30–14:00 E34/119 - univerzální tělocvična, Pá 10. 10. 12:30–14:00 E34/119 - univerzální tělocvična, Pá 21. 11. 16:15–18:30 E34/118 - pohybová tělocvična, J. Reguli Čihounková
bk2294/02: Pá 24. 10. 8:00–9:30 E34/119 - univerzální tělocvična, Pá 21. 11. 8:00–9:30 E34/119 - univerzální tělocvična, Pá 5. 12. 14:00–16:15 E34/119 - univerzální tělocvična, J. Reguli Čihounková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Některé skupina obyvatelstva, jako např. ženy, děti a senioři, jsou nejen cílem specifických násilných trestních činů, či útoků, ale mají také odlišné vnitřní (somatické, motorické, psychické a jiné) podmínky pro učení se sebeobrany a zvlášť v případě nutnosti jejich použití. Na konci studia student dokáže vybrat vhodné technické prostředky sebeobrany pro jednotlivé specifické skupiny obyvatelstva.
Osnova
  • Teorie:
  • • Sebeobrana žen - její cíle a znaky
  • • Vnější podmínky sebeobrany žen
  • o motivace k útoku
  • o místa útoků
  • o způsoby útoků
  • • Vnitřní podmínky sebeobrany žen
  • o somatické podmínky
  • o psychologické podmínky
  • o fyziologické podmínky
  • o motorické podmínky
  • o technické podmínky
  • • specifika sebeobrany dětí
  • • specifika sebeobrany seniorů
  • • specifika sebeobrany osob se specifickými potřebami
  • Praxe:
  • • techniky obrany proti obtěžování ženy
  • • techniky obrany proti hrubému obtěžování ženy
  • • techniky obrany v znevýhodněné poloze na zemi
  • • specifika nácviku sebeobrany žen
  • • sebeobrana dětí proti dospělému
  • • sebeobrana dětí v dětském kolektivu
  • • sebeobrana seniorů
  • • sebeobrana osob se specifickými potřebami
Literatura
    doporučená literatura
  • Fojtík, I. Sebeobrana ženy. Praha: Olympia, 1994. ISBN 80-7033-300-6
  • Jujutsu : více než sebeobrana : komplexní příprava, aplikace technik, sebeobrana ženy. Edited by Matěj Novák. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 115 s. ISBN 9788024718842. info
    neurčeno
  • Al Marrewa. Nenechte si ubližovat. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-510-5
Výukové metody
Výklad, dril
Úkoly pro samostudium: studium doporučené literatury, seminární práce
Kontrola úkolů bude zahrnuta v závěrečném zkoušení
Metody hodnocení
písemný test, seminární práce
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/sebeobrana-specifickych-skupin/
Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.

V čem spočívá inovace: Inovace spočívá ve vytvoření předmětu
Výukový materiál (forma, název, rozsah): Testové otázky – min. 50 testových otázek
Kategorie e-learningu: 1

Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.