ESS412 Academics Skills Review

Fakulta sociálních studií
podzim 2014
Rozsah
0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lukáš Lehotský, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Martin Jirušek, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Hedvika Koďousková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jan Osička, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Filip Černoch, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. Mgr. Filip Černoch, Ph.D.
Katedra mezinárodních vztahů a evropských studií – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Olga Cídlová, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mezinárodních vztahů a evropských studií – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
St 9:45–11:15 U41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This session is instructing and empowering students in the skills necessary for success in academic field as well as their future carreers.
Osnova
  • Session Structure • Formal aspects of written texts (writing of formally correct and well-structured text) • Searching Resources & Research Skills: How to Succesfully Conduct a Literature Search; Find, Evaluate and Use Your Information. • Academic Writing & Referencing: Aspects of Academic Writing, Ethics in Social Research • Speaking & Presenting: Fundamentals and Effective Strategies of Formal Presentations and Discussions in Academic Field
Literatura
  • BAILEY, Stephen. Academic writing : a handbook for international students. 3rd ed. New York: Routledge, 2011, xx, 293. ISBN 9780415595803. info
  • BIGGAM, John. Succeeding with your master's dissertation : a step-by-step handbook. 2nd ed. Maidenhead: McGraw Hill/Open University Press, 2011, 325 p. ISBN 9780335242252. info
  • A student's guide to presentationsmaking your presentation count. Edited by Barbara Chivers - Michael Shoolbred. Los Angeles: SAGE Publications, 2007, x, 166 p. ISBN 9780761943693. info
  • MCWHORTER, Kathleen T. Academic reading. 6th ed. New York, NY: Pearson/Longman, 2007, xxxii, 512. ISBN 0321364791. info
Výukové metody
Lectures, in-class discussion, in-class presentations.
Metody hodnocení
Students will be assessed and granted with the ECTS credit upon their activities during and after the session. This will include: • Participation in course discussions and presentations and submitting a paper after the course (see below). • Students will be obliged to submit a paper with a research proposal. - This proposal will include a research topic with proper description and reasoning, research question, conceptualization and operationalization of related notions and concepts. - It will also include at least 10 relevant sources suitable for the purpose of the research out of which there will be 3 books, 5 articles and 2 sources of different nature. Each source will be followed by short description (2-3 sentences) justifying its relevance for the study. - Students will be obliged to submit the paper within 3 weeks following after the session. - The proposal should be - Students should consult their proposal with the lecturer. • Upon successful completion students will receive “Z” in the Information System indicating that they met all requirements and are thus eligible to obtain the ECTS credit.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.