POL510 Volební kampaně

Fakulta sociálních studií
jaro 2016
Rozsah
1/1/0. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Miloš Gregor, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.
Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Pospíšilová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Čt 9:45–11:15 U41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Doporučeno absolvování předmětu POL505
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
At the end of the course students should be able to: understand and estimate effects of various means and techniques used by political actors. They will learn how to critically evaluate and use appropriate methods of successful campaigning.
Osnova
  • 1. Introduction and information about the course, required readings 2. How to plan a successful campaign? (workshop) 3. Pre-electoral polls 4. Communication tools for campaigns (workshop) 5. Fundraising, volunteers, GOTV 6. Branding - politics as a brand? 7. Negative campaigning and crisis management 8. Spin doctoring 9. The role of professional consultants 10. Political vs. Social Campaigns 11. Electoral Advertisements
Literatura
  • Campaigns and political marketing. Edited by Wayne P. Steger - Sean Q. Kelly - J. Mark Wrighton. New York, NY: Haworth Press, Inc. 210 s. ISBN 0789032104. 2006. info
  • MARK, David. Going dirty : the art of negative campaigning. Lanham, [Md.]: Rowman & Littlefield Publishers. x, 267. ISBN 0742545016. 2006. URL info
  • LAU, Richard R. a David P. REDLAWSK. How voters decide : information processing during election campaigns. Cambridge: Cambridge University Press. xvii, 344. ISBN 052161306X. 2006. info
  • Campaigns and elections American style. Edited by James A. Thurber - Candice J. Nelson. 2nd ed. Boulder, Colo.: Westview Press. xiii, 260. ISBN 0813341825. 2004. URL info
  • Public communication campaigns. Edited by Ronald E. Rice - Charles K. Atkin. 3rd ed. Thousand Oaks: SAGE Publications. xi, 428. ISBN 0761922067. 2001. info
  • ATHERTON, N. M. Electron spin resonance : theory and applications. Chichester: Ellis Horwood Limited. 438 s. ISBN 0470-03600-1. 1973. info
Výukové metody
lectures, class discussion, required reading, drills, workshops
Metody hodnocení
written assignment (max. 30 points), 2 written exam (partial and final, max. 20 and 50 points) to pass students needs 59 points.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.