SPR474 Působení na sociální prostředí klienta

Fakulta sociálních studií
podzim 2014
Rozsah
1/1/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Roman Baláž, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Libor Musil, CSc. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Po 8:00–9:30 U35
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Získat znalosti a dovednosti potřebné pro analýzu sociálního prostředí klienta a nastavení vhodné akce pro působení na relevantní subjekty v sociálním prostředí klienta.
Osnova
  • - Pojmy sociálního prostředí jako životního prostoru klienta; - Problematika přiměřenosti požadavků sociálního prostředí klienta; - Pojmy a nástroje teorie sítí; - Strategie působení sociálního pracovníka na relevantní subjekty v sociálním prostředí klienta. Poslední teoretický blok a jeho tematické oddíly přesahují do aplikační roviny.
Literatura
  • MUSIL, Libor. Interakce. In Matoušek O. a kol. Encyklopedie sociální práce. první. Praha: Portál s.r.o., 2013, s. 217-219. 2110. ISBN 978-80-262-0366-7. info
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Translated by Martin Machek - Tomáš Juppa. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 9788024741505. URL info
  • GOJOVÁ, Alice a Libor MUSIL. Práce se sítěmi podpory. In Matoušek O. a kol. Encyklopedie sociální práce. první. Praha: Portál s.r.o., 2013, s. 316-319. 2110. ISBN 978-80-262-0366-7. info
  • NAVRÁTIL, Pavel. Reflexivní praxe. In Matoušek, O. Encyklopedie sociální práce. první vydání. Praha: Portál, 2013, s. 133-138. Sociální práce (1). ISBN 978-80-262-0366-7. Odkaz na vydavatele info
  • MUSIL, Libor. Sociální akce. In Matoušek O. a kol. Encyklopedie sociální práce. první. Praha: Portál s.r.o., 2013, s. 324-326. 2110. ISBN 978-80-262-0366-7. info
  • MUSIL, Libor. Sociální prostředí. In Matoušek O. a kol. Encyklopedie sociální práce. první. Praha: Portál s.r.o., 2013, s. 213-215. 2110. ISBN 978-80-262-0366-7. info
  • BORG, James. Umění přesvědčivé komunikace : jak ovlivňovat názory, postoje a činy druhých. Translated by Radek Blaheta. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 236 s. ISBN 9788024748214. URL info
  • ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2012, 138 s. ISBN 9788024740409. URL info
  • BEDNÁŘ, V. Mediální komunikace pro management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011, 153 s. ISBN 978-80-247-3629-7. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 9788024727905. URL info
  • KELLER, Jan. Nejistota a důvěra, aneb, K čemu je modernitě dobrá tradice. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2009, 173 s. ISBN 9788074190025. info
  • JANOUŠKOVÁ, Klára. Metodické a koordinační dovednosti v sociálních službách. Ostrava: MPSV ČR, 2007, 350 s. ISBN 978-80-7368-229-3. info
Výukové metody
Přednášky a semináře
Metody hodnocení
Přibližně v polovině kurzu absolvují studenti test ze základních koncetů a pojmů. Na konci kurzu budou studenti ve skupinách tvořit projekt (4 - 5 studentů ve skupině).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.